Gollandiyada pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishning oldini olish aktsiyasi tushuntirildi (maqola)

Gollandiyada pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish...

Gollandiyada pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishning oldini olish akti tushuntirildi

2018 yil XNUMX-avgust kuni Gollandiyada pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishning oldini olish to'g'risidagi akt (Gollandiyalik: Wft) o'n yildan beri amal qilmoqda. Wftning asosiy maqsadi moliyaviy tizimni toza saqlash; qonun moliyaviy tizimni jinoiy maqsadlarda va terrorizmni moliyalashtirishda ishlatilishining oldini olishga qaratilgan. Pulni legallashtirish deganda, noqonuniy ravishda qo'lga kiritilgan aktivlar noqonuniy kelib chiqishini aniqlash uchun qonuniylashtiriladi. Terrorizmni moliyalashtirish kapitalizm terrorchilik faoliyatini rivojlantirish uchun foydalanilganda amalga oshiriladi. WWft ma'lumotlariga ko'ra, tashkilotlar odatiy bo'lmagan operatsiyalar to'g'risida hisobot berishlari shart. Ushbu hisobotlar pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishni aniqlash va jinoiy javobgarlikka tortishga yordam beradi. Wwft Gollandiyada faol bo'lgan tashkilotlarga katta ta'sir ko'rsatadi. Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishning oldini olish uchun tashkilotlar faol choralar ko'rishlari kerak. Ushbu maqola qaysi institutlar Wwft vakolatiga kirishi, ushbu tashkilotlar Wwftga muvofiq qanday majburiyatlarga ega ekanligi va muassasalar Wwftga rioya qilmasa qanday oqibatlarga olib kelishi muhokama qilinadi.

Gollandiyada pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishning oldini olish akti tushuntirildi

1. WWft doirasiga kiradigan muassasalar

Ba'zi muassasalar WWft qoidalariga rioya qilishlari shart. Institut WWftga tegishli yoki yo'qligini aniqlash uchun, muassasa turi va qaysi muassasaning faoliyati ko'rib chiqiladi. WWftga tegishli bo'lgan tashkilotdan mijozni tegishli ravishda tekshirish yoki operatsiya to'g'risida hisobot berish talab qilinishi mumkin. Quyidagi muassasalar Wwftga bo'ysunishi mumkin:

  • tovarlarni sotuvchilar;
  • tovarlarni sotib olish va sotishda vositachilar;
  • ko'chmas mulkni baholovchilar;
  • ko'chmas mulk agentlari va ko'chmas mulkdagi vositachilar;
  • lombardlar operatorlari va turar joyni etkazib beruvchilar;
  • moliyaviy institutlar;
  • mustaqil mutaxassislar. [1]

Tovarlarni sotuvchilar

Agar sotiladigan tovarlar narxi 15,000 evroga teng bo'lsa va bu to'lov naqd pul bilan amalga oshirilsa, tovarlarni sotuvchilar mijozni tegishli ravishda tekshirishlari shart. To'lov birdaniga yoki birdaniga amalga oshirilishining ahamiyati yo'q. Agar kemalar, transport vositalari va zargarlik buyumlari kabi muayyan tovarlarni sotishda 25,000 evro yoki undan ko'proq evro miqdorida naqd pul to'lash amalga oshirilsa, sotuvchi har doim bu operatsiya to'g'risida xabar berishi kerak. To'lov naqd pulda amalga oshirilmasa, WWft majburiyati bo'lmaydi. Biroq, sotuvchining bankdagi hisobvarag'idagi naqd pul naqd pul shaklida to'lov sifatida qaraladi.

Tovarlarni sotib olish va sotishda vositachilar

Agar siz ma'lum tovarlarni sotib olishda yoki sotishda vositachilik qilsangiz, siz WWftga bo'ysunasiz va mijozlarni tegishli ravishda tekshirishingiz shart. Bunga transport vositalari, kemalar, zargarlik buyumlari, san'at buyumlari va antikvar buyumlarni sotish va sotib olish kiradi. To'lanadigan narx qancha bo'lishi va narx naqd pulda to'langanmi-yo'qmi muhim emas. 25,000 evro yoki undan ko'proq miqdoridagi naqd to'lov bilan operatsiya amalga oshirilganda, bu operatsiya haqida doimo xabar berilishi kerak.

Ko'chmas mulkni baholovchilar

Baholovchi ko'chmas mulkni baholaganda va pulni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq bo'lishi mumkin bo'lgan g'ayrioddiy faktlar va holatlar aniqlanganda, bu operatsiya to'g'risida xabar berish kerak. Biroq, baholovchilar mijozni tegishli ravishda tekshirishga majbur emaslar.

Ko'chmas mulk agentlari va ko'chmas mulkdagi vositachilar

Ko'chmas mulkni sotib olish va sotishda vositachilik qiladigan shaxslar WWftga bo'ysunadi va har bir topshiriq uchun mijozni tegishli ravishda tekshirishi kerak. Mijozni tegishli ravishda tekshirish majburiyati mijozning kontragentiga nisbatan ham qo'llaniladi. Agar operatsiya pullarni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq bo'lsa, ushbu operatsiya haqida xabar berish kerak. Bu, shuningdek, € 15,000 yoki undan ko'proq miqdorida naqd pul olgan bitimlarga nisbatan ham amal qiladi. Bu miqdor ko'chmas mulk agenti yoki uchinchi tomon uchun bo'ladimi farqi yo'q.

Lombard operatorlari va turar joyni etkazib beruvchilar

Professional yoki biznes garovini taklif etuvchi lombard operatorlari har bir bitim bo'yicha mijozni tegishli ravishda tekshirishlari kerak. Agar tranzaksiya odatiy bo'lmasa, bu haqida xabar berish kerak. Bu, shuningdek, 25,000 evro yoki undan ko'p bo'lgan barcha operatsiyalarga ham tegishli. Doimiy yashash manzili yoki pochta manzilini biznes yoki professional asosda uchinchi tomonga taqdim etuvchi provayderlar, shuningdek har bir mijoz uchun tegishli tekshiruv o'tkazishlari kerak. Agar pulni yuvishda yoki turar joyni taqdim etish bilan bog'liq terrorizmni moliyalashtirishda gumon qilinsa, bu haqda bitim to'g'risida xabar berish kerak.

Moliyaviy institutlar

Moliyaviy institutlar qatoriga banklar, ayirboshlash shoxobchalari, kazinolar, ishonch idoralari, investitsiya institutlari va ayrim sug'urtalovchilar kiradi. Ushbu tashkilotlar har doim mijozlarni tegishli ravishda tekshirishlari va odatiy bo'lmagan operatsiyalar to'g'risida hisobot berishlari kerak. Biroq, banklarga nisbatan turli xil qoidalar qo'llanilishi mumkin.

Mustaqil mutaxassislar

Mustaqil mutaxassislar toifasiga quyidagi shaxslar kiradi: notariuslar, advokatlar, buxgalterlar, soliq maslahatchilari va ma'muriy idoralar. Ushbu professional guruhlar mijozlarni tegishli ravishda tekshirishlari va g'ayrioddiy operatsiyalar to'g'risida hisobot berishlari kerak.

Kasbiy asosda mustaqil ravishda amalga oshiradigan, yuqorida aytib o'tilgan muassasalar tomonidan amalga oshiriladigan tadbirlarga muvofiq bo'lgan muassasalar yoki mutaxassislar, shuningdek WWTga bo'ysunishlari mumkin. Bu quyidagi faoliyat turlarini o'z ichiga olishi mumkin:

  • kompaniyalarga kapital tarkibi, biznes strategiyasi va tegishli faoliyat turlari bo'yicha maslahat berish;
  • kompaniyalarning qo'shilishi va birlashishi sohasidagi maslahat va xizmatlarni taqdim etish;
  • kompaniyalar yoki yuridik shaxslarni tashkil etish yoki boshqarish;
  • kompaniyalar, yuridik shaxslar yoki kompaniyalardagi ulushlarni sotib olish yoki sotish;
  • kompaniyalar yoki yuridik shaxslarning to'liq yoki qisman sotib olinishi;
  • soliq bilan bog'liq faoliyat.

Institut Wftftga tegishli yoki yo'qligini aniqlash uchun muassasa bajaradigan faoliyatni yodda tutish kerak. Agar tashkilot faqat ma'lumotni taqdim etsa, muassasa printsipial jihatdan WWftga tegishli emas. Agar muassasa mijozlarga maslahat beradigan bo'lsa, muassasa WWftga tegishli bo'lishi mumkin. Biroq, ma'lumot berish va maslahat berish o'rtasida nozik bir chiziq mavjud. Shuningdek, mijozning majburiy tekshiruvi tashkilot mijoz bilan biznes shartnomasini tuzishdan oldin amalga oshirilishi kerak. Tashkilot dastlab mijozga faqat ma'lumot berilishi kerak deb o'ylagan bo'lsa, lekin keyinchalik maslahat berilgan yoki taqdim etilishi kerak bo'lsa, avvalgi mijozni tegishli ravishda tekshirish majburiyati bajarilmaydi. Shuningdek, muassasa faoliyatini WWft va WWWga tegishli bo'lmagan faoliyatga ajratish juda xavflidir, chunki bu harakatlar o'rtasidagi chegara juda noaniq. Bunga qo'shimcha ravishda, alohida faoliyatlar WWftga tegishli emas, lekin ular birlashtirilganda, Wwft majburiyati kelib chiqishi mumkin. Shu sababli, sizning muassasangiz WWftga tegishli yoki yo'qligini oldindan aniqlash juda muhimdir.

Muayyan sharoitlarda muassasa Wwft-ga emas, balki Gollandiyaning Trust Office Supervision Act (Wtt) doirasiga kirishi mumkin. Wtt mijozlarni sinchkovlik bilan tekshirishga nisbatan qat'iy talablarni o'z ichiga oladi va Wttga bo'ysunadigan muassasalar o'z faoliyatini olib borish uchun ruxsat olishga muhtoj. Wtt ga ko'ra, yashash joyini ta'minlaydigan va qo'shimcha faoliyatni olib boradigan muassasalar Wttga bo'ysunadilar. Ushbu qo'shimcha faoliyat yuridik maslahat berish, soliq deklaratsiyalari to'g'risida g'amxo'rlik qilish, yillik hisobotlarni tuzish, baholash va monitoring qilish yoki ma'muriyatni yuritish yoki korporatsiya yoki yuridik shaxs uchun direktor sotib olish bo'yicha tadbirlarni amalga oshirishdan iborat. Amalda, yashash joylarini ta'minlash va qo'shimcha faoliyatni amalga oshirish ko'pincha ushbu muassasalar Wtt doirasiga kirmasligiga ishonch hosil qilish uchun ikki xil institut tomonidan boshqariladi. Biroq, o'zgartirilgan Wtt kuchga kirganda, bu endi mumkin bo'lmaydi. Ushbu qonunchilik tahriri kuchga kirgandan so'ng, yashash joyini tasdiqlovchi va ikkita muassasa o'rtasida qo'shimcha faoliyat olib boradigan muassasalar ham Wttga bo'ysunadilar. Bu o'zlari qo'shimcha faoliyatni olib boradigan, ammo mijozni ta'minlash yoki yashash uchun boshqa muassasaga (yoki aksincha), shuningdek mijozni turar joyni taqdim etishi mumkin bo'lgan va olib borishi mumkin bo'lgan turli partiyalar bilan aloqada bo'lish orqali vositachi sifatida faoliyat ko'rsatadigan muassasalarga yo'naltiradi. qo'shimcha tadbirlar. [2] Qaysi qonun ularga taalluqli ekanligini aniqlash uchun muassasalar o'z faoliyati to'g'risida yaxshi ma'lumotga ega bo'lishi muhimdir.

2. Mijozlarni sinchkovlik bilan tekshirish

WWftga ko'ra, WWftga tegishli bo'lgan muassasa mijozlarni tegishli ravishda tekshirishi kerak. Mijozning tegishli tekshiruvi tashkilot mijoz bilan biznes shartnomasini tuzishidan oldin va xizmatlar ko'rsatilishidan oldin bajarilishi kerak. Mijozning tegishli tekshiruvi, shu bilan bir qatorda, tashkilot o'z mijozlarining kimligini so'rashi, ushbu ma'lumotni tekshirishi, yozib qo'yishi va besh yil davomida saqlashi shart.

Wwft-ga binoan mijozlarni sinchkovlik bilan tekshirish xavfga yo'naltirilgan. Bu shuni anglatadiki, muassasa o'z kompaniyasining tabiati va hajmi va o'ziga xos ish munosabatlari yoki operatsiyalarni hisobga olish bilan bog'liq xatarlarni o'z zimmasiga olishi kerak. Tegishli tekshiruvning intensivligi ushbu xavflarga mos kelishi kerak. [3] Wwft mijozlarning uchta darajadagi tekshiruvini o'z ichiga oladi: standart, soddalashtirilgan va yaxshilangan. Xatarlarga asoslanib, muassasa yuqorida ko'rsatilgan mijozning qaysi biri tegishli tekshiruvlardan o'tishi kerakligini belgilashi kerak. Standart holatlarda amalga oshirilishi kerak bo'lgan mijozning tekshiruvini tavakkalchilik asosida izohlashdan tashqari, tavakkalchilikni baholash ham soddalashtirilgan yoki kengaytirilgan mijozga tegishli tekshiruvni o'tkazish uchun sabab bo'lishi mumkin. Xatarlarni baholashda quyidagi fikrlarni hisobga olish kerak: mijozlar, muassasa faoliyat ko'rsatadigan mamlakatlar va geografik sabablar, mahsulot va xizmatlar. [4]

Wwft, mijozning operatsiyani bajarish xavfiga sezgirligi bilan mijozni muvozanatlash uchun qanday choralar ko'rishi kerakligini aniqlamaydi. Shu bilan birga, muassasalar mijozlar uchun kerakli intensivlikni qaysi intensivlik bilan amalga oshirish kerakligini aniqlash uchun xavf-xatarga asoslangan protseduralarni o'rnatish muhimdir. Masalan, quyidagi choralarni amalga oshirish mumkin: xatarlar matritsasini yaratish, xatarlar siyosati yoki profilini shakllantirish, mijozni qabul qilish tartiblarini o'rnatish, ichki nazorat choralarini ko'rish yoki ushbu choralarning kombinatsiyasi. Bundan tashqari, fayllarni boshqarishni amalga oshirish va barcha operatsiyalar va tegishli risklarni baholashni qayd etish tavsiya etiladi. Wwft bo'yicha mas'ul organ, Moliyaviy razvedka bo'limi (FIU), tashkilotdan pulni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq xatarlarni aniqlash va baholashni talab qilishi mumkin. Muassasa bunday talabni bajarishi shart. [5] Wwft-da, mijozning kerakli tekshiruvini qaysi intensivlik bilan o'tkazish kerakligini ko'rsatadigan ko'rsatgichlar mavjud.

2.1 Mijozning standart tekshiruvi

Odatda, muassasalar standart mijozlar tekshiruvini o'tkazishlari kerak. Ushbu tekshiruv quyidagi elementlardan iborat:

  • mijozning shaxsini aniqlash, tekshirish va hisobga olish;
  • Ultimate Benefitsiari (UBO) egasining shaxsini aniqlash, tekshirish va hisobga olish;
  • topshiriq yoki bitimning maqsadi va xususiyatini aniqlash va qayd etish.

Mijozning kimligi

Xizmatlar kimga taqdim etilishini bilish uchun, tashkilot o'z xizmatlarini ko'rsatishni boshlashidan oldin mijozning shaxsini aniqlash kerak. Mijozni aniqlash uchun mijozdan uning shaxsiy ma'lumotlarini so'rash kerak. Keyinchalik, mijozning shaxsini tekshirish kerak. Jismoniy shaxs uchun ushbu tekshirish asl pasport, haydovchilik guvohnomasi yoki shaxsiy guvohnomani talab qilish orqali amalga oshirilishi mumkin. Yuridik shaxs bo'lgan mijozlardan savdo reestridan ko'chirma yoki xalqaro trafikda odatiy bo'lgan boshqa ishonchli hujjatlar yoki ma'lumotlarni taqdim etishni talab qilishlari kerak. Ushbu ma'lumot keyinchalik muassasa tomonidan besh yil davomida saqlanishi kerak.

Kimligi UBO

Agar mijoz yuridik shaxs, sheriklik, ta'sis yoki ishonch bo'lsa, UBO identifikatsiya qilinishi va tasdiqlanishi kerak. Yuridik shaxsning UBOi jismoniy shaxs hisoblanadi:

  • mijoz kapitalida 25% dan ortiq ulushga ega; yoki
  • mijoz aktsiyadorlarining umumiy yig'ilishida 25% yoki undan ortiq aktsiyalarni yoki ovoz berish huquqlarini amalga oshirishi mumkin; yoki
  • mijozda haqiqiy nazoratni amalga oshirishi mumkin; yoki
  • jamg'arma yoki trastning 25% yoki undan ortiq aktivlaridan foyda oluvchi hisoblanadi; yoki
  • mijoz aktivlarining 25% yoki undan ko'prog'ini maxsus nazoratga ega.

Hamkorlikning UBO shirkati tarqatib yuborilganida, uning aktivlarida 25% va undan yuqori miqdordagi ulush huquqiga ega bo'lgan yoki 25% yoki undan ko'p foyda olish huquqiga ega bo'lgan jismoniy shaxs hisoblanadi. Ishonch bilan, tartibga soluvchi (lar) va ishonchli vakil (lar) aniqlanishi kerak.

UBO identifikatori aniqlanganda, ushbu identifikatsiya tekshirilishi kerak. Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq tavakkalchiliklarni baholash kerak; UBOni tekshirish ushbu xavflar bo'yicha o'tkazilishi kerak. Bu xavfga asoslangan tekshirish deb ataladi. Tekshiruvning eng chuqur shakli bu hujjatlarni, masalan, hujjatlarni, jamoat registrlarida yoki boshqa ishonchli manbalarda ro'yxatga olishni hisobga olgan holda, ko'rib chiqilayotgan UBO haqiqatan ham 25% yoki undan ko'proq uchun ruxsat berilganligini aniqlashdir. Ushbu ma'lumot pulni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish xavfi yuqori bo'lgan hollarda talab qilinishi mumkin. Xavf kam bo'lganda, tashkilot mijozdan UBO-deklaratsiyasini imzolashi mumkin. Ushbu deklaratsiyani imzolash bilan mijoz UBO identifikatorining to'g'riligini tasdiqlaydi.

Topshiriq yoki bitimning maqsadi va mohiyati

Institutlar rejalashtirilgan ishbilarmonlik munosabatlari yoki bitimining kelib chiqishi va maqsadi bo'yicha tadqiqotlar o'tkazishlari shart. Bu muassasa xizmatlaridan pul yuvish yoki terrorizmni moliyalashtirish uchun foydalanilishining oldini olish kerak. Topshiriq yoki bitimning mohiyati bo'yicha tekshiruv tavakkalchilikka asoslangan bo'lishi kerak. [6] Topshiriq yoki bitimning mohiyati aniqlanganda, bu reestrda qayd etilishi kerak.

2.2 Mijozning soddalashtirilgan tekshiruvi

Bundan tashqari, tashkilot soddalashtirilgan mijozlar tekshiruvini o'tkazish orqali WWftga muvofiq bo'lishi mumkin. Yuqorida muhokama qilinganidek, mijozlarni tegishli ravishda tekshirishni o'tkazish intensivligi xavf tahlili asosida aniqlanadi. Agar ushbu tahlil pullarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish xavfi kamligini ko'rsatsa, soddalashtirilgan mijozlar tekshiruvi o'tkazilishi mumkin. Wft'ning ta'kidlashicha, mijozning soddalashtirilgan tekshiruvi, agar mijoz bank, hayotni sug'urtalovchi yoki boshqa moliyaviy tashkilot, listing kompaniyasi yoki EI davlat muassasasi bo'lsa etarli bo'ladi. Bunday holatlarda, faqat mijozning identifikatori va operatsiya maqsadi va xarakteri 2.1-bandda ko'rsatilgan tartibda aniqlanishi va qayd etilishi kerak. Bunday holatda mijozni tekshirish va UBOni aniqlash va tekshirish zarur emas.

2.3 Mijozlarni munosib tekshirish

Shuningdek, mijozning yaxshilangan tekshiruvi o'tkazilishi kerak bo'lgan vaziyat ham bo'lishi mumkin. Bu, pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish xavfi yuqori bo'lgan hollarda yuz beradi. WWft ma'lumotlariga ko'ra, mijozning yaxshilangan tekshiruvi quyidagi holatlarda bajarilishi kerak:

  • Oldindan pulni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish xavfi ortgan degan shubha mavjud;
  • mijoz identifikatsiya paytida jismonan yo'q;
  • mijoz yoki UBO siyosiy jihatdan ochiq bo'lgan shaxs.

Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish xavfi ortishi bilan bog'liq shubha

Xavf tahlili pullarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish xavfi yuqori ekanligi aniqlanganda, mijozlarning tegishli tekshiruvi o'tkazilishi kerak. Masalan, mijozdan yaxshi xulq-atvor tekshiruvi mijozdan o'zini tutishi to'g'risidagi sertifikatni so'rash orqali, direktorlar kengashi va ishonchli vakillarning vakolatlari va funktsiyalarini tekshirish yoki mablag'larning kelib chiqishi va qayerda joylashganligini, shu jumladan bank so'rab murojaat qilish orqali amalga oshirilishi mumkin. bayonotlar. Amalga oshiriladigan choralar vaziyatga bog'liq.

Mijoz identifikatsiya vaqtida jismonan yo'q

Agar mijoz shaxsni tanib olishda ishtirok etmasa, bu pullarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish xavfini oshiradi. Bunday holda, ushbu aniq xavfni qoplash uchun choralar ko'rish kerak. WWft xavfni qoplash uchun qaysi tashkilotlarga murojaat qilish kerakligini ko'rsatadi:

  • qo'shimcha hujjatlar, ma'lumotlar yoki ma'lumotlar asosida mijozni identifikatsiya qilish (masalan, pasport yoki apostilning notarial tasdiqlangan nusxasi);
  • taqdim etilgan hujjatlarning haqiqiyligini baholash;
  • Ish munosabatlari yoki tranzaktsiyalar bilan bog'liq birinchi to'lov mijozning nomidan yoki uning hisobidan a'zo davlatda ro'yxatdan o'tgan idorasi yoki belgilangan davlatda joylashgan bankda hisob raqami orqali amalga oshirilishini ta'minlash. ushbu shtatda biznes yuritish uchun litsenziya.

Agar identifikatsiya to'lovi amalga oshirilsa, biz olingan identifikatsiya haqida gapiramiz. Bu shuni anglatadiki, muassasa ilgari bajarilgan mijoz ma'lumotlarini sinchkovlik bilan tekshirishi mumkin. Tug'ilgan identifikatsiyani amalga oshirishga ruxsat beriladi, chunki identifikatsiya to'lovi amalga oshiriladigan bank, shuningdek, WWft yoki boshqa a'zo davlatda shunga o'xshash nazorat ostida bo'ladigan muassasa hisoblanadi. Aslida, ushbu identifikatsiya to'lovini amalga oshirayotganda mijoz allaqachon bank tomonidan aniqlangan.

Mijoz yoki UBO siyosiy jihatdan ochiq shaxs

Siyosiy ta'sirga ega shaxslar (PEP) - bu Niderlandiyada yoki undan tashqarida nufuzli siyosiy mavqeni egallagan yoki bunday lavozimni bir yil oldin egallagan shaxslar;

  • chet elda yashash (ularning golland millati yoki boshqa millatiga ega bo'lishidan qat'i nazar);

OR

  • Gollandiyada yashaydi, lekin Gollandiya fuqaroligiga ega emas.

Biror shaxs PEP ekanligini mijoz uchun ham, mijozning har qanday nazorati uchun ham o'rganish kerak. Quyidagi shaxslar har qanday holatda PEPga tegishli:

  • davlat rahbarlari, hukumat rahbarlari, vazirlar va davlat kotiblari;
  • parlament a'zolari;
  • yuqori sud organlarining a'zolari;
  • markaziy banklarning audit idoralari va boshqaruv kengashlari a'zolari;
  • elchilar, muvaqqat ishlar vakili va yuqori darajadagi armiya zobitlari;
  • ijro etuvchi va nazorat qiluvchi ma'muriy organlarning a'zolari;
  • davlat kompaniyalari organlari;
  • yuqoridagi shaxslarning bevosita oila a'zolari yoki yaqin sheriklari. [7]

PEP ishtirok etganda, tashkilot pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishning yuqori xavfini etarli darajada kamaytirish va nazorat qilish uchun ko'proq ma'lumotlarni to'plashi va tekshirishi kerak. [8]

3. G'ayrioddiy operatsiya haqida xabar berish

Mijozni to'liq tekshirish tugagach, tashkilot taklif qilingan operatsiya g'ayrioddiy yoki yo'qligini aniqlashi kerak. Agar shunday bo'lsa, pul yuvish yoki terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq jinoyatlar sodir bo'lishi mumkin.

Agar mijoz qonunda ko'rsatilgan ma'lumotlarni taqdim etmasa yoki pulni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirishga aloqadorligi to'g'risida ma'lumot bermasa, bu haqda FIUga xabar berish kerak. Bu Wwftga ko'ra. Gollandiya hukumati sub'ektiv va ob'ektiv ko'rsatkichlarni o'rnatdi, buning asosida muassasalar g'ayrioddiy bitimning mavjudligini aniqlashi mumkin. Agar indikatorlardan biri muammoga duch kelsa, unda bitim odatiy emas deb taxmin qilinadi. Keyin ushbu operatsiya iloji boricha tezroq FIUga xabar qilinishi kerak. Quyidagi ko'rsatkichlar belgilanadi:

Subyektiv ko'rsatkichlar

  1. Muassasa pulni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq bo'lishi mumkin deb taxmin qilish uchun asos bo'lgan bitim. Turli xil xavf-xatar mamlakatlari shuningdek, Moliyaviy Faoliyat Guruhi tomonidan aniqlangan.

Ob'ektiv ko'rsatkichlar

  1. Pulni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq ravishda politsiyaga yoki prokuratura xizmatiga xabar qilinadigan operatsiyalar to'g'risida FIUga xabar berish kerak; pirovardida, ushbu bitimlar pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq bo'lishi mumkin degan taxmin mavjud.
  2. Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishning oldini olishda strategik kamchiliklarga ega bo'lgan davlat sifatida vazirlik tomonidan tartibga solingan davlatda yashaydigan yoki ro'yxatdan o'tgan manziliga ega bo'lgan (yuridik) shaxsning yoki uning foydasiga bitim.
  3. Bir yoki bir nechta transport vositalari, kemalar, san'at buyumlari yoki zargarlik buyumlari naqd pulga (qisman) to'lash uchun sotiladigan bitim, bunda naqd pul bilan to'lanishi kerak bo'lgan summa 25,000 evro yoki undan ko'proqni tashkil qiladi.
  4. Naqd pulni boshqa valyutaga yoki kichikdan katta denominatsiyaga almashtirishni amalga oshiradigan 15,000 XNUMX evro yoki undan ortiq miqdordagi bitim.
  5. Kredit karta yoki oldindan to'langan to'lov vositasi foydasiga 15,000 XNUMX evro va undan ko'proq miqdoridagi naqd pul.
  6. 15,000 XNUMX evro yoki undan ortiq miqdordagi bitim munosabati bilan kredit kartadan yoki oldindan to'langan to'lov vositasidan foydalanish.
  7. 15,000 evro yoki undan ortiq miqdordagi bitim naqd pulda yoki muassasaga naqd pulda, chek beruvchiga, oldindan to'langan vositasi yoki shunga o'xshash to'lov vositasi bilan to'langan.
  8. Tovar yoki bir nechta tovarlar lombard nazorati ostida olib boriladigan bitim, lombard tomonidan 25,000 XNUMX evro yoki undan ortiq evroga berilgan mablag 'bilan.
  9. $ 15,000 yoki undan ko'proq evaziga naqd pulda, chek bilan, oldindan to'langan vosita bilan yoki chet el valyutasida to'langan muassasa orqali to'langan bitim.
  10. Tangalar, banknotalar yoki boshqa qimmatbaho buyumlarni 15,000 XNUMX evro va undan ortiq miqdordagi depozitga qo'yish.
  11. 15,000 evro yoki undan ko'proq miqdorida pulni to'lash bitimi.
  12. Agar bu pul o'tkazish uchun hisob-kitobni tark etadigan muassasadan Wwft-dan kelib chiqqan holda g'ayrioddiy operatsiya to'g'risida hisobot berish majburiyatini yuklaydigan boshqa muassasaga pul o'tkazmasi haqida gap ketmasa, 2,000 evro va undan ko'proq miqdorida pul o'tkazmasi. [9]

Barcha ko'rsatkichlar barcha muassasalarga tegishli emas. Bu qaysi muassasaning qaysi ko'rsatkichlari tegishli muassasaning turiga bog'liq. Yuqorida tavsiflangan operatsiyalardan biri ma'lum bir muassasada amalga oshirilsa, bu noodatiy bitim deb hisoblanadi. Ushbu operatsiya haqida FIUga xabar berish kerak. FIU hisobotni odatiy operatsiya hisoboti sifatida ro'yxatdan o'tkazadi. Keyin FIU noan'anaviy bitimning shubhali ekanligini va jinoiy tergov idorasi yoki xavfsizlik xizmati tomonidan tekshirilishi kerakligini baholaydi.

4. Tozatish

Agar muassasa FIUga noan'anaviy bitim haqida xabar bersa, bu hisobot zararni qoplashga olib keladi. WWftga ko'ra, hisobotning mazmuni bo'yicha FIUga vijdonan taqdim etilgan ma'lumotlar yoki ma'lumotlar pul yuvishda gumon qilinganligi to'g'risida xabar bergan muassasani tergov qilish yoki jinoiy javobgarlikka tortish uchun asos bo'lolmaydi. yoki ushbu tashkilot tomonidan terrorizmni moliyalashtirish. Bundan tashqari, ushbu ma'lumotlar ayblov xulosasi bo'lib xizmat qilishi mumkin emas. Bu, shuningdek, FIU tomonidan tashkilot tomonidan taqdim etilgan ma'lumotlarga nisbatan qo'llaniladi, agar bu WWftdan kelib chiqadigan hisobotni berish majburiyatiga rioya qilishni talab qilsa. Bu shuni anglatadiki, tashkilot FIUga g'ayrioddiy bitim to'g'risidagi hisobot kontekstida taqdim etgan ma'lumot, pulni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirish bo'yicha jinoiy tergov jarayonida ushbu tashkilotga qarshi ishlatilishi mumkin emas. Ushbu kompensatsiya FIUga ma'lumotlar va ma'lumotlarni taqdim etgan muassasada ishlaydigan shaxslarga ham qo'llaniladi. G'ayrioddiy bitim to'g'risida vijdonan xabar berish orqali jinoiy javobgarlik qoplanadi.

Bundan tashqari, WWft asosida g'ayrioddiy bitim haqida xabar bergan yoki qo'shimcha ma'lumot bergan muassasa uchinchi tomon etkazgan zarar uchun javobgar bo'lmaydi. Bu shuni anglatadiki, odatiy bo'lmagan operatsiya to'g'risida hisobot natijasida mijozga etkazilgan zarar uchun muassasa javobgar bo'lmaydi. Shunday qilib, g'ayrioddiy bitim to'g'risida xabar berish majburiyatini bajargan holda, fuqarolik qoplamasi ham muassasaga etkaziladi. Ushbu fuqarolik qoplash, shuningdek, noodatiy bitim haqida xabar bergan yoki FIUga ma'lumot bergan muassasada ishlaydigan shaxslarga nisbatan qo'llaniladi.

5. WWftdan kelib chiqadigan boshqa majburiyatlar

Mijozga tegishli tartibda tekshirish o'tkazish va FIUga noan'anaviy operatsiyalar to'g'risida xabar berish majburiyatiga qo'shimcha ravishda WWft maxfiylik va tashkilotlar uchun o'quv majburiyatini oladi.

Maxfiylik majburiyati

Maxfiylik majburiyati shundan iboratki, muassasa hech kimga FIUga hisobot va pul yuvish yoki terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq bitimga aloqadorligi to'g'risida xabardor qilishi mumkin emas. Muassasa bu haqda mijozni xabardor qilishi ham taqiqlangan. Buning sababi shundaki, FIU noodatiy bitim bo'yicha tergovni boshlaydi. Maxfiylik majburiyati tekshirilayotgan tomonlarga, masalan, dalillarni yo'q qilishga imkon bermaslik uchun o'rnatilgan.

Ta'lim majburiyati

WWftga ko'ra, muassasalar o'quv majburiyatini oladi. Ushbu o'quv majburiyati muassasaning xodimlari WWft qoidalari bilan tanishib chiqishni talab qiladi, chunki bu o'z vazifalarini bajarish uchun muhimdir. Xodimlar, shuningdek, mijozni munosib tekshirishi va g'ayrioddiy bitimni tan olishi kerak. Bunga erishish uchun vaqti-vaqti bilan mashq qilish kerak.

6. WWftga rioya qilmaslik oqibatlari

WWF-dan turli xil majburiyatlar kelib chiqadi: mijozga tegishli tekshiruv o'tkazish, g'ayrioddiy operatsiyalar to'g'risida hisobot berish, maxfiylik majburiyati va o'quv majburiyati Shuningdek, turli xil ma'lumotlar yozib olinishi va saqlanishi kerak va tashkilot pullarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish xavfini kamaytirish uchun choralar ko'rishi kerak.

Agar muassasa yuqorida sanab o'tilgan majburiyatlarni bajarmasa, tegishli choralar ko'riladi. Korxonaning turiga qarab, WWftning bajarilishini nazorat qilish soliq organlari / Byuro nazorati Wwft, Gollandiya Markaziy banki, Moliya bozori bo'yicha Gollandiya ma'muriyati, Moliyaviy nazorat idorasi yoki Gollandiya Advokatlar uyushmasi tomonidan amalga oshiriladi. Ushbu nazoratchilar tashkilotning Wwft qoidalariga muvofiqligini tekshirish uchun nazorat tekshiruvlarini o'tkazadilar. Ushbu tekshiruvlarda xavf siyosatining mazmuni va mavjudligi baholanadi. Tergov, shuningdek, muassasalar haqiqatdan ham noodatiy bitimlar to'g'risida xabar berishlarini ta'minlashga qaratilgan. Agar Vtning qoidalari buzilgan bo'lsa, nazorat organlari qo'shimcha jazo yoki ma'muriy jarimaga tortiladigan buyruq berish huquqiga ega. Shuningdek, ular muassasaga ichki protseduralarni ishlab chiqish va xodimlarni o'qitish bo'yicha muayyan harakat yo'nalishini kuzatishni buyurishi mumkin.

Agar tashkilot noan'anaviy bitim to'g'risida xabar bermasa, WWftning buzilishi ro'y beradi. Hisobot berilmasligi ataylab yoki tasodifan sodir bo'lganligi muhim emas. Agar tashkilot Wftni buzsa, bu Gollandiyaning Iqtisodiy jinoyatlar to'g'risidagi qonuniga muvofiq iqtisodiy huquqbuzarliklarga olib keladi. FIU, shuningdek, tashkilotning hisobot hisobotini tekshirish bo'yicha qo'shimcha tekshiruvlar o'tkazishi mumkin. Jiddiy holatlarda, nazorat idoralari qonunbuzarlik to'g'risida Gollandiya prokuroriga xabar berishlari mumkin, ular keyinchalik ushbu muassasada jinoiy tergovni boshlashlari mumkin. Keyin Wwft qoidalariga rioya qilmagani uchun muassasa jinoiy javobgarlikka tortiladi.

7. Xulosa

Wwft ko'plab institutlarga tegishli bo'lgan qonundir. Shu sababli, ushbu muassasalar WWftga rioya qilish uchun qanday majburiyatlarni bajarish kerakligini bilishlari muhimdir. Mijozni tegishli darajada tekshirish, odatiy bo'lmagan operatsiyalar, maxfiylik majburiyati va o'quv majburiyati WWftdan kelib chiqadi. Ushbu majburiyatlar pulni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish xavfi iloji boricha kam bo'lishini ta'minlash va ushbu harakatlar amalga oshirilayotganiga shubha tug'ilganda zudlik bilan choralar ko'rish uchun yaratilgan. Muassasalar uchun xavflarni baholash va tegishli choralarni ko'rish muhimdir. Muassasa turiga va tashkilot amalga oshiradigan faoliyat turiga qarab, turli xil qoidalar qo'llanilishi mumkin.

WWft nafaqat muassasalar Wwftdan kelib chiqadigan majburiyatlarni bajarishini talab qiladi, balki muassasalar uchun boshqa oqibatlarga ham olib keladi. FIUga hisobot vijdonan berilganda, muassasaga jinoiy va fuqarolik qoplanishi beriladi. Bunday holda, muassasa tomonidan taqdim etilgan ma'lumotlar unga qarshi ishlatilishi mumkin emas. FIUga hisobotdan kelib chiqqan mijozning fuqarolik javobgarligi ham olib tashlanmaydi. Boshqa tomondan, Wftning buzilishi oqibatlarga olib keladi. Eng yomon holatda, muassasa hatto jinoiy javobgarlikka tortilishi mumkin. Shuning uchun muassasalar Wwft qoidalariga rioya qilishlari kerak, bu nafaqat pullarni yuvish va terrorizmni moliyalashtirish xavfini kamaytirish, balki o'zlarini himoya qilishdir.
_____________________________

[1] 'Wat is Wwft', Belastingdienst 09-07-2018, www.belastingdienst.nl.

[2] Kamerstukken II 2017/18, 34 910, 7 (Nota van Vijziging).

[3] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3-bet. 3 (MvT).

[4] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3-bet. 3 (MvT).

[5] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3-bet. 8 (MvT).

[6] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3-bet. 3 (MvT).

[7] 'Wat een PEP', Markten Autoriteit Financiele 09, www.afm.nl.

[8] Kamerstukken II 2017/18, 34 808, 3-bet. 4 (MvT).

[9] 'Meldergroepen', FIU 09-07-2018, www.fiu-nederland.nl.

Law & More