Yaxshi to'siqlar yaxshi qo'shnilarni yaratadi - hukumatning kiber jinoyatlarga va texnologiya va Internetning rivojlanishiga munosabati

kirish

Ba'zilaringiz, sevimli mashg'ulot sifatida Sharqiy Evropa tillaridan ingliz va golland tillariga tarjima qilingan kitoblarni nashr etayotganimni bilasizlar - http://www.glagoslav.com. Mening so'nggi nashrlardan biri bu Rossiyada Snouden ishi bilan shug'ullanuvchi taniqli rus advokati Anatoliy Kucherena tomonidan yozilgan kitob. Muallif AQShning taniqli rejissyori Oliver Stounning rejissyori Oliver Stoun rejissyori Oliver Stounning yaqinda chiqarilgan Gollivud filmi "Snouden" ssenariysi uchun asos bo'lgan o'zining mijozi Edvard Snoudenning "Oktopus vaqti to'g'risida" hikoyasi asosida kitob yozdi.

Edvard Snouden hibsga olinib, CIA, NSA va GCHQning "josuslik faoliyati" to'g'risidagi katta miqdordagi maxfiy ma'lumotlarni matbuotga tarqatgani bilan mashhur bo'ldi. Filmda "PRISM" dasturidan foydalanish ko'rsatilgan, u orqali NSA telekommunikatsiyalarni keng miqyosda va oldindan sud huquqisiz tortib olishi mumkin. Ko'p odamlar bu tadbirlarni uzoqroq ko'rishadi va ularni Amerika sahnalari tasviri sifatida tasvirlashadi. Biz yashayotgan huquqiy voqelik buning aksini ko'rsatmoqda. Ko'pchilik bilmayotgan narsa shundaki, taqqoslanadigan vaziyatlar siz o'ylagandan ko'ra tez-tez ro'y beradi. Hatto Gollandiyada ham. Aniqrog'i, 20 yil 2016-dekabr kuni Gollandiya Vakillar palatasi maxfiylikni hisobga olgan holda "Computercriminaliteit III" ("Cybercrime III") qonunini qabul qildi.

Kompyuter-kriminalitit III

Hali ham Gollandiya Senati tomonidan qabul qilinishi kerak bo'lgan va ko'pchilik uning muvaffaqiyatsizligi uchun ibodat qiladigan "Computercriminaliteit III" qonun loyihasi tergov xodimlariga (politsiya, Qirollik Konstabulary va hattoki FIOD kabi maxsus tergov organlariga) "avtomatlashtirilgan operatsiyalar" yoki "kompyuterlashtirilgan qurilmalar" (oddiy odam uchun: kompyuterlar va uyali telefonlar kabi qurilmalar) ni tergov qilish (ya'ni nusxalash, kuzatish, ushlash va ularga kirish mumkin bo'lmagan ma'lumotlarni kiritish). Hukumatning fikriga ko'ra, tergov xodimlariga o'z fuqarolariga ochiqdan-ochiq josuslik qilish imkoniyatini berish zarurligi aniqlandi, chunki zamonaviy vaqt raqamli anonimlik va ma'lumotlarni shifrlash tobora kuchayib borayotganligi sababli jinoyatchilik kuzatilishi qiyin bo'lgan. 114 sahifadan iborat o'qilishi qiyin bo'lgan qonun loyihasi bilan bog'liq ravishda chop etilgan tushuntirish memorandumida tergov vakolatlaridan foydalanish mumkin bo'lgan beshta maqsad tasvirlangan:

  • Kompyuterlashtirilgan qurilma yoki foydalanuvchining identifikatori yoki joylashuvi kabi ma'lum tafsilotlarni o'rnatish va saqlash: aniqrog'i, bu tergovchi xodimlar IP-manzil yoki IMEI raqami kabi ma'lumotlarni olish uchun yashirin kompyuterlar, yo'riqnoma va mobil telefonlarga kirishlari mumkinligini anglatadi.
  • Kompyuterlashtirilgan qurilmada saqlanadigan ma'lumotlarning yozib olinishi: tergov xodimlari "haqiqatni aniqlash" va og'ir jinoyatni ochish uchun zarur bo'lgan ma'lumotlarni yozib olishlari mumkin. Bolalar pornografiyasi va yopiq jamoalar uchun kirish ma'lumotlarini yozib olish haqida o'ylash mumkin.
  • Ma'lumotlardan foydalanib bo'lmaydigan qilib qo'yish: jinoyatni tugatish yoki kelgusida sodir etiladigan jinoyatlarning oldini olish uchun jinoyat sodir etilganligi to'g'risida ma'lumotga ega bo'lish mumkin bo'ladi. Tushuntirish memorandumiga ko'ra, shu tarzda botnetlarga qarshi kurashish imkoniyati paydo bo'lishi kerak.
  • (Maxfiy) xabarlarni ushlash va yozib olishga buyruq berish: ma'lum sharoitlarda aloqa xizmatlarini etkazib beruvchisiz yoki hamkorlik qilmasdan ma'lumotni tortib olish va yozib olish (maxfiy) qilish mumkin bo'ladi.
  • Tizimli kuzatish uchun orderning ijrosi: tergov xodimlari gumondorning turgan joyini aniqlash va uning harakatlarini kuzatib borish imkoniyatini qo'lga kiritadilar, ehtimol masofadan turib kompyuterlashtirilgan qurilmaga maxsus dasturni o'rnatish orqali.

Ushbu vakolatlardan faqat kiber-jinoyatda foydalanish mumkinligiga ishongan odamlar umidsizlikka tushadilar. Yuqorida tavsiflangan birinchi va oxirgi ikkita o'q punktlarida aytilgan tergov vakolatlari vaqtincha qamoqda saqlashga ruxsat berilgan va qonun bo'yicha eng kam 4 yil jazo tayinlanadigan jinoyatlarga nisbatan qo'llanilishi mumkin. Ikkinchi va uchinchi maqsadlar bilan bog'liq tergov vakolatlari faqat qonun bo'yicha eng kam 8 yil qamoq jazosi belgilangan jinoyatlardagina ishlatilishi mumkin. Bundan tashqari, kengashning umumiy buyrug'i avtomatlashtirilgan operatsiya yordamida sodir etilgan jinoyatni ko'rsatishi mumkin, bu jinoyat tugashi va aybdorlar javobgarlikka tortilishi aniq ijtimoiy ahamiyatga ega. Yaxshiyamki, avtomatlashtirilgan operatsiyalarning kirib borishi faqat shubhali shaxs qurilmani ishlatgan taqdirdagina ruxsat berilishi mumkin.

Huquqiy jihatlari 

Do'zaxga yo'l yaxshi niyat bilan qurilganligi sababli, to'g'ri nazorat hech qachon ortiqcha bo'lmaydi. Qonun loyihasida berilgan tergov vakolatlari bemalol amalga oshirilishi mumkin, ammo bunday vositani qo'llash to'g'risidagi so'rov faqat prokuror tomonidan berilishi mumkin. Oldindan nazorat qiluvchi sudyaning ruxsati talab qilinadi va Prokuratura idorasining "Centrale Toetsingscommissie" ushbu vositadan maqsadli foydalanilishini baholaydi. Bundan tashqari, yuqorida aytib o'tilganidek, jinoyatlarga nisbatan o'z vakolatlarini qo'llash uchun umumiy cheklov mavjud bo'lib, unda eng kam jazo muddati 4 yoki 8 yilni tashkil etadi. Qanday bo'lmasin, mutanosiblik va yordamchilik talablari, shuningdek, asosli va protsessual talablar bajarilishi kerak.

Boshqa yangiliklar

Endi "Kompyuterkompanititlar III" qonun loyihasining eng muhim jihati muhokama qilindi. Ammo shuni payqadimki, aksariyat ommaviy axborot vositalari o'zlarining qayg'uli faryodlarida qonun loyihasining yana ikkita muhim mavzularini muhokama qilishni unutishadi. Birinchisi, qonun loyihasida, shuningdek, "kuyovlarni" kuzatish uchun "o'lja o'spirinlar" dan foydalanish imkoniyati ham joriy qilinadi. Kuyovlarni sevgilining o'g'il bolalarining raqamli versiyasi sifatida ko'rish mumkin; voyaga etmaganlar bilan jinsiy aloqada raqamli ravishda qidirish. Bundan tashqari, o'g'irlangan ma'lumotlarni qabul qiluvchilarni va ular onlayn tarzda taqdim etadigan tovarlar yoki xizmatlarni etkazib berishni rad qilgan firibgar sotuvchilarni javobgarlikka tortish osonlashadi.

"Kompyuter-kriminalitit III" qonun loyihasiga qarshi e'tirozlar

Taklif etilayotgan qonun Gollandiya fuqarolarining shaxsiy hayotiga katta tajovuz qilish imkoniyatini yaratishi mumkin. Qonun doirasi cheksiz kengdir. Men juda ko'p e'tirozlar haqida o'ylashim mumkin, ulardan birini tanlash eng kam jazo muddati 4 yil bo'lgan jinoyatlarning cheklanishini ko'rib chiqayotganda, bu darhol oqilona chegarani anglatishini taxmin qiladi va u har doim mavjud bo'lgan huquqbuzarliklarni o'z ichiga oladi. kechirimsiz qattiq. Biroq, qasddan ikkinchi nikohga kirgan va kontragentni xabardor qilishdan bosh tortgan odam allaqachon 6 yilga qamalishi mumkin. Bundan tashqari, gumondor oxir oqibatda aybsiz bo'lib qolishi mumkin. O'shanda nafaqat uning tafsilotlari, balki oxir-oqibat sodir etilmagan jinoyatlarga aloqasi bo'lmagan boshqa shaxslar tafsilotlari ham sinchkovlik bilan tekshirildi. Oxir oqibat, kompyuterlar va telefonlar do'stlar, oila, ish beruvchilar va boshqa ko'plab odamlar bilan aloqa qilishda ishlatiladi. Bundan tashqari, qonun loyihasi asosida so'rovlarni ma'qullash va nazorat qilish uchun mas'ul bo'lgan shaxslar so'rovni to'g'ri bajarish uchun ixtisoslashgan bilimlarga ega ekanligi shubhali. Shunday bo'lsa-da, bugungi kunda bunday qonunchilik zaruriy yomon narsa bo'lib tuyuladi. Deyarli hamma bir vaqtlar Internetdagi firibgarliklar bilan shug'ullanishgan va kimdir Internet-do'kon orqali soxta kontsert chiptasini sotib olgan bo'lsa, ziddiyatlar juda katta. Bundan tashqari, hech kim o'z bolasini kundalik ko'rish paytida iffiy raqam bilan aloqa qilishiga umid qilmaydi. Savol: “Kompyuterkompanititlar III” qonun loyihasi keng imkoniyatlarga ega bo'lgan holda borish uchun yo'l bo'ladimi?

xulosa

Kompyutercriminiteit III qonuni bir muncha zaruriy yomonlikka aylanganga o'xshaydi. Qonun loyihasi tergov organlariga gumon qilinuvchilarning kompyuterlashtirilgan ishlariga kirish uchun katta imkoniyatlarni beradi. Snouden ishidagi vaziyatdan farqli o'laroq, qonun loyihasi ko'proq xavfsizlik choralarini ta'minlaydi. Shu bilan birga, ushbu himoya choralari Gollandiya fuqarolarining shaxsiy hayotiga nomutanosib ravishda aralashmaslik va "Snouden 2.0" ishining oldini olish uchun eng yomon holatlarda oldini olish uchun etarli bo'ladimi, degan savol tug'iladi.

Share