Kuzatuv kengashi

Kuzatuv kengashi

Kuzatuv kengashi (keyingi o'rinlarda "SB") - bu BV va NVning boshqaruv kengashi siyosati va kompaniyaning va uning qaramog'idagi korxonaning umumiy ishlari bo'yicha nazorat funktsiyasiga ega bo'lgan organi (2-modda: 140/250 2-band) Gollandiya Fuqarolik Kodeksining ('DCC')). Ushbu maqolaning maqsadi ushbu korporativ tashkilot haqida umumiy tushuntirish berishdir. Birinchidan, SB qachon majburiy bo'lishi va u qanday o'rnatilishi tushuntiriladi. Ikkinchidan, SBning asosiy vazifalari hal qilinadi. Keyinchalik, SBning qonuniy vakolatlari tushuntiriladi. Keyinchalik, ikki darajali kengash kompaniyasida SBning kengaytirilgan vakolatlari muhokama qilinadi. Va nihoyat, ushbu maqola xulosa sifatida qisqacha xulosa bilan yakunlanadi.

Kuzatuv kengashi

Ixtiyoriy sozlash va uning talablari

Asosan, SVni tayinlash NV va BV uchun majburiy emas. Bu $ a $ holatida farq qiladi majburiy ikki pog'onali kengash kompaniyasi (shuningdek, quyida ko'rib chiqing). Shuningdek, u bir nechta tarmoq qoidalaridan kelib chiqadigan majburiyat bo'lishi mumkin (masalan, banklar va sug'urtalovchilar uchun "Moliyaviy nazorat to'g'risida" gi Qonunning 3:19 moddasi). Nazoratchi direktorlar faqat buning uchun qonuniy asos bo'lgan taqdirda tayinlanishi mumkin. Shu bilan birga, Korxona palatasi nazorat direktorini maxsus va yakuniy shart sifatida tayinlashi mumkin surishtirish tartibi, buning uchun bunday asos talab qilinmaydi. Agar kimdir SBning ixtiyoriy institutini tanlasa, demak, ushbu organni ta'sis shartnomasiga kiritishi kerak (kompaniyani tashkil etishda yoki keyinchalik ustavga o'zgartirish kiritish orqali). Bu, masalan, to'g'ridan-to'g'ri ta'sis shartnomalarida organni yaratish yoki uni aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi ("GMS") kabi korporativ organning qaroriga bog'liq qilish orqali amalga oshirilishi mumkin. Shuningdek, muassasa vaqtni ta'minlashga bog'liq bo'lishi mumkin (masalan, kompaniya tashkil etilganidan bir yil o'tgach), bundan keyin qo'shimcha qaror talab qilinmaydi. Kengashdan farqli o'laroq, kuzatuvchi direktor sifatida yuridik shaxslarni tayinlash mumkin emas.

Nazoratchi direktorlar va ijro etilmaydigan direktorlar

Ikki pog'onali strukturadagi SBdan tashqari, bir pog'onali taxta tuzilishini ham tanlash mumkin. Bunday holda kengash ikkita turdagi direktorlardan iborat, ya'ni ijro etuvchi direktorlar va ijro etilmaydigan direktorlardan iborat. Ijro etilmaydigan direktorlarning vazifalari SBdagi nazorat direktorlari bilan bir xil. Shuning uchun ushbu maqola ijro etilmaydigan direktorlarga ham tegishli. Ba'zan, ijro etuvchi va ijro etilmaydigan direktorlar bir tanada o'tirganligi sababli, ma'lumot olish imkoniyati yaxshiroq bo'lganligi sababli ijro etilmaydigan direktorlarning javobgarligi uchun eng past chegara mavjud deb ta'kidlashadi. Biroq, bu borada fikrlar ikkiga bo'linadi va bundan tashqari, bu ishning holatiga juda bog'liq. Ham ijrochi direktorlar, ham SB bo'lishi mumkin emas (2-modda: DCCning 140/250-bandi 1).

Kuzatuv kengashining vazifalari

SBning qonuniy vazifalari boshqaruv kengashi va kompaniyaning umumiy ishlariga nisbatan kuzatuv va maslahat vazifalariga qadar pasayadi (2-modda: DCCning 140/250-moddasi 2-bandi). Bundan tashqari, SB boshqaruv kengashi ish beruvchisi vazifasini ham bajaradi, chunki u qaror qabul qiladi yoki hech bo'lmaganda tanlash, (qayta) tayinlash, to'xtatib turish, ishdan bo'shatish, ish haqini to'lash, vazifalarni taqsimlash va boshqaruv kengashining rivojlanishiga katta ta'sir ko'rsatadi. . Biroq, boshqaruv kengashi va SB o'rtasida ierarxik munosabatlar mavjud emas. Ular ikki xil korporativ organ, ularning har biri o'z vazifalari va vakolatlariga ega. SBning asosiy vazifalari quyida batafsil ko'rib chiqiladi.

Nazorat vazifasi

Nazorat vazifasi SB boshqaruv siyosati va voqealarning umumiy jarayonini nazorat qilishini nazarda tutadi. Bunga, masalan, menejmentning faoliyati, kompaniyaning strategiyasi, moliyaviy holati va unga tegishli hisobot, kompaniyaning xatarlari, muvofiqlik va ijtimoiy siyosat kiradi. Bundan tashqari, bosh kompaniyadagi SB nazorati guruh siyosatiga ham taalluqlidir. Bundan tashqari, bu nafaqat voqeadan keyin nazorat qilish, balki boshqaruv muxtoriyati chegaralarida oqilona tarzda amalga oshiriladigan (uzoq muddatli) siyosatni (masalan, investitsiya yoki siyosat rejalarini) baholash haqida ham. Shuningdek, nazorat direktorlari uchun bir-biriga nisbatan kollegial nazorat mavjud.

Maslahatchi roli

Bundan tashqari, SBning maslahat siyosati ham mavjud bo'lib, u boshqaruv siyosatining umumiy yo'nalishlariga ham tegishli. Bu rahbariyat tomonidan qabul qilingan har bir qaror uchun maslahat zarurligini anglatmaydi. Axir kompaniyaning kundalik faoliyati to'g'risida qaror qabul qilish menejment vazifasining bir qismidir. Shunga qaramay, SB so'ralgan va so'ralmagan maslahatlarni berishi mumkin. Ushbu maslahatga amal qilish shart emas, chunki boshqaruv kengashi o'z qarorlarida avtonomdir. Shunga qaramay, SB maslahatiga qanday og'irlik berishini hisobga olgan holda, SB tavsiyalariga jiddiy rioya qilish kerak.

SB vazifalari vakolat vakolatlarini o'z ichiga olmaydi. Printsipial jihatdan na SB va na uning ayrim a'zolari BV yoki NV ni vakolat berish huquqiga ega emaslar (bir nechta qonuniy istisnolardan tashqari). Shuning uchun, agar bu qonundan kelib chiqmasa, buni ta'sis shartnomasiga kiritish mumkin emas.

Kuzatuv kengashining vakolatlari

Bundan tashqari, SB qonun hujjatlaridan yoki ta'sis shartnomalaridan kelib chiqqan holda bir qator vakolatlarga ega. SBning ba'zi muhim qonuniy vakolatlari:

  • Direktorlarning vakolatlarini to'xtatib turish, agar nizomda boshqacha tartib nazarda tutilmagan bo'lsa (2-modda: 147/257 DCC): direktorni o'z vazifalari va vakolatlaridan vaqtincha to'xtatib turish, masalan, qaror qabul qilish va vakillik qilishda ishtirok etish.
  • Boshqaruv a'zolari manfaatlari qarama-qarshi bo'lgan taqdirda qaror qabul qilish (2-modda: 129/239 6-kichik bo'lim).
  • Birlashish yoki demerger bo'yicha boshqaruv taklifini tasdiqlash va imzolash (2-modda: 312 / 334f 4-DCC).
  • Yillik hisoblarni tasdiqlash (2-modda: 101/210 kichik bo'lim 1 DCC).
  • Ro'yxatdagi kompaniya to'g'risida: kompaniyaning korporativ boshqaruv tuzilmasiga rioya qilish, saqlash va oshkor qilish.

Qonuniy ikki darajali kompaniyada kuzatuv kengashi

Yuqorida ta'kidlab o'tilganidek, qonuniy ikki darajali kompaniyada SB tashkil etish majburiydir. Bundan tashqari, ushbu kengash keyinchalik aktsiyadorlarning umumiy yig'ilishi vakolati hisobidan qo'shimcha qonuniy vakolatlarga ega. Ikki pog'onali kengash tizimida SB muhim boshqaruv qarorlarini tasdiqlash huquqiga ega. Bundan tashqari, to'liq ikki pog'onali kengash tizimida SB boshqaruv kengashi a'zolarini tayinlash va lavozimidan ozod qilish huquqiga ega (2-modda: 162/272 DCC), oddiy yoki cheklangan ikki pog'onali kompaniya uchun bu kuch GMS (2-modda: 155/265 DCC). Va nihoyat, qonuniy ikki darajali kompaniyada SB ham aksiyadorlarning umumiy yig'ilishi tomonidan tayinlanadi, ammo SB nazorat direktorlarini tayinlash uchun tayinlash uchun qonuniy huquqiga ega (DCC 2-modda: 158/268 (4)). GMS va Ishchi kengash tavsiyanomani bera olishiga qaramay, SB bunga majbur emas, faqat WC tomonidan SBning uchdan bir qismi uchun majburiy nominatsiya bundan mustasno. GMS nomzodni mutlaq ko'pchilik ovoz bilan rad qilishi mumkin va agar bu kapitalning uchdan bir qismini tashkil etsa.

Xulosa

Umid qilamanki, ushbu maqola sizga SB haqida yaxshi fikr berdi. Xulosa qilib aytganda, agar majburiyat aniq qonunchilikdan kelib chiqmasa yoki ikki pog'onali kengash tizimi qo'llanilsa, SBni tayinlash majburiy emas. Siz buni qilishni xohlaysizmi? Agar shunday bo'lsa, bu turli xil usullarda ta'sis shartnomasiga kiritilishi mumkin. SB o'rniga bir darajali taxta tuzilishini ham tanlash mumkin. SBning asosiy vazifalari nazorat va maslahat berishdir, ammo bundan tashqari SB menejmentning ish beruvchisi sifatida qaralishi mumkin. Ko'p vakolatlar qonundan kelib chiqadi va biz ulardan eng muhimi quyida keltirilgan asosiy qonunlardan kelib chiqishi mumkin. Va nihoyat, biz shuni ko'rsatdikki, ikki darajali boshqaruv kengashi kompaniyasida GMS tomonidan SBga bir qator vakolatlar beriladi va ular nimaga bog'liq.

Ushbu maqolani o'qib, kuzatuv kengashi (uning vazifalari va vakolatlari), kuzatuv kengashi, bir pog'onali va ikki pog'onali boshqaruv tizimi yoki majburiy ikki pog'onali kengashni tashkil etish to'g'risida savollaringiz bormi? Siz murojaat qilishingiz mumkin Law & More ushbu mavzu bo'yicha barcha savollaringiz uchun, shuningdek boshqa ko'plab savollar uchun. Bizning yuristlarimiz, boshqalar qatori, korporativ qonunlar bo'yicha keng ixtisoslashgan va har doim sizga yordam berishga tayyor.

Law & More