Gollandiyaning Ishonch idorasini nazorat qilish to'g'risidagi qonunga yangi o'zgartirish

Gollandiyaning ishonchli idoralarini nazorat qilish to'g'risidagi qonun

Gollandiyaning Ishonch idoralarini nazorat qilish to'g'risidagi qonunga yangi o'zgartirish va doimiy yashash joyini taqdim etish

So'nggi yillarda Gollandiyaning ishonch sektori yuqori darajada boshqariladigan sektorga aylandi. Gollandiyadagi ishonchli vakolatxonalar qattiq nazorat ostida. Buning sababi shundaki, regulyator oxir-oqibat ishonch idoralari pul yuvish yoki firibgar shaxslar bilan savdo-sotiq qilish bilan shug'ullanish xavfi ostida ekanligini anglab etdi. Ishonch idoralarini nazorat qilish va sektorni tartibga solish uchun Gollandiyaning Ishonch idoralarini nazorat qilish to'g'risidagi akt (Vtt) 2004 yilda kuchga kirdi. Ushbu qonun asosida ishonch idoralari bir nechta talablarga javob berishlari kerak. o'z faoliyatini olib borish. Yaqinda Vttga yana bir tuzatish qabul qilindi, u 1 yil 2019 yanvardan kuchga kirdi. Ushbu qonunga o'zgartirishlar, shu qatorda, Wtt bo'yicha turar joy ta'minotchisining ta'rifi yanada kengroq bo'ldi. Ushbu tuzatish natijasida ko'proq institutlar Wtt vakolatiga kiradilar, bu esa ushbu muassasalar uchun katta oqibatlarga olib kelishi mumkin. Ushbu maqolada Vttning kiritilishi yashash joyini ta'minlash bilan bog'liq bo'lgan va tuzatishning amaliy oqibatlari ushbu sohada nimani anglatishini tushuntiramiz.

Gollandiyaning Ishonch idorasini nazorat qilish to'g'risidagi qonunga yangi o'zgartirish va doimiy yashash joyini taqdim etish

1. Gollandiyaning Trast idorasi nazorati to'g'risidagi aktning kelib chiqishi

 Ishonch idorasi - bu professional yoki tijorat asosida, boshqa yuridik shaxslar yoki kompaniyalar bilan yoki ularsiz ham bitta yoki bir nechta ishonch xizmatlarini ko'rsatadigan yuridik shaxs, kompaniya yoki jismoniy shaxs. Vtning nomi allaqachon ta'kidlaganidek, ishonch idoralari nazoratga olinadi. Gollandiya Markaziy banki nazorat qiluvchi organ hisoblanadi. Gollandiya Markaziy bankining ruxsatisiz, Niderlandiyadagi vakolatxonadan ishonch bo'limlari ishlashiga yo'l qo'yilmaydi. Vtt, boshqa mavzular qatorida, ishonch idorasining ta'rifini va ruxsat olish uchun Gollandiyadagi vakolatxonalarning talablariga javob beradi. Wtt ishonch xizmatlarining besh toifasini tasniflaydi. Ushbu xizmatlarni taqdim etadigan tashkilotlar ishonch punkti sifatida belgilanadi va Wtt ga muvofiq ruxsat olishni talab qiladi. Bu quyidagi xizmatlarga tegishli:

  • yuridik shaxs yoki kompaniyaning rahbari yoki sherigi bo'lish;
  • qo'shimcha xizmatlarni ko'rsatgan holda manzil yoki pochta manzilini taqdim etish (doimiy yashash joyini taqdim etish);
  • mijoz manfaati uchun kanalizatsiya kompaniyasidan foydalanish;
  • yuridik shaxslarni sotish yoki sotishda vositachilik qilish;
  • vasiy sifatida harakat qilish.

Gollandiya hukumati Wttni joriy qilish uchun turli sabablarga ega edi. Wtt joriy etilgunga qadar, ishonchli sektor xaritaga kiritilmagan yoki deyarli yo'q edi, ayniqsa kichikroq ishonch idoralarining katta guruhiga nisbatan. Nazoratni joriy qilish orqali ishonchli sektorning yaxshi ko'rinishini amalga oshirish mumkin. Wttni joriy etishning ikkinchi sababi shundaki, xalqaro tashkilotlar, masalan, Moliyaviy harakatlar bo'yicha maxsus guruh, ishonchli idoralar, shu jumladan pul yuvish va byudjetdan qochish bilan shug'ullanish xavfi oshdi. Ushbu tashkilotlarning fikriga ko'ra, ishonchli sektorda yaxlitlik xavfi mavjud bo'lib, uni tartibga solish va nazorat qilish yo'li bilan boshqarilishi kerak edi. Ushbu xalqaro tashkilotlar, shuningdek, xaridorlarni bilish printsipini o'z ichiga olgan chora-tadbirlarni, shu jumladan, buzilmas biznes operatsiyalariga va ishonchli idoralar kim bilan ish olib borishini bilishlari kerakligiga maslahat berishdi. Ushbu biznes firibgar yoki jinoiy partiyalar bilan olib borilishini oldini olish uchun mo'ljallangan. Wttni joriy etishning so'nggi sababi shundaki, Gollandiyadagi ishonchli vakolatxonalar bo'yicha o'z-o'zini boshqarish etarli emas. Hamma ishonchli idoralar bir xil qoidalarga bo'ysunmagan, chunki barcha idoralar filial yoki professional tashkilotda birlashtirilmagan. Bundan tashqari, qoidalarning bajarilishini ta'minlaydigan nazorat organi yo'q edi. [1] Shundan so'ng Wtt ishonchli idoralar bo'yicha aniq tartibga solish o'rnatilishini va yuqorida aytib o'tilgan muammolarni hal qilishni ta'minladi.

2. Yashash joyi xizmatini taqdim etish ta'rifi

 Wtt 2004 yilda joriy etilganidan beri ushbu qonunga muntazam o'zgartirishlar kiritilib kelinmoqda. 6 yil 2018-noyabrda Gollandiya Senati Wtt-ga yangi tuzatish qabul qildi. 2018 yil 2018-yanvardan kuchga kirgan yangi Dutch Trust ofisining nazorat akti (Wtt 1) bilan, ishonchli idoralar bajarishi kerak bo'lgan talablar yanada qat'iylashdi va nazorat organi ko'proq ijro etuvchi vositalarga ega. Ushbu o'zgarish, boshqalar qatori, "uy plyusini ta'minlash" tushunchasini kengaytirdi. Eski Wtt ostida quyidagi xizmat ishonchli xizmat sifatida qabul qilingan: qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirish bilan birgalikda yuridik shaxs uchun manzilni taqdim etish. Bu ham deyiladi doimiy yashash joyini taqdim etish.

Birinchidan, yashash joyini taqdim etish nimani anglatishini tushunish muhimdir. Wtt ma'lumotlariga ko'ra, yashash joyini taqdim etish buyurtma bo'yicha yoki manzilni etkazib beruvchiga tegishli bo'lgan guruhga kirmaydigan yuridik, kompaniya yoki jismoniy shaxsga pochta manzili yoki tashrif buyuradigan manzilni taqdim etish. Agar manzilni taqdim etgan korxona ushbu qoidaga qo'shimcha ravishda qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirsa, biz turar joy turar joyi haqida gapiramiz. Birgalikda, ushbu harakatlar Vtga muvofiq ishonch xizmati deb hisoblanadi. Eski Wtt ostida quyidagi qo'shimcha xizmatlar ko'rsatildi:

  • maslahat berish yoki xususiy huquq bo'yicha yordam berish, qabul qilish faoliyatini amalga oshirish bundan mustasno;
  • soliq bo'yicha maslahat berish yoki soliq deklaratsiyalari va tegishli xizmatlarga g'amxo'rlik qilish;
  • yillik hisobotlarni tayyorlash, baholash yoki tekshirish yoki ma'muriyatchilik faoliyati bilan bog'liq faoliyatni amalga oshirish;
  • yuridik shaxs yoki kompaniyaga direktor tayinlash;
  • umumiy ma'muriy buyruq bilan belgilangan boshqa qo'shimcha faoliyat turlari.

Yashash joyini taqdim qilish va yuqorida aytib o'tilgan qo'shimcha xizmatlardan birini amalga oshirish eski Wtt ostida ishonch xizmati deb hisoblanadi. Ushbu xizmatlarning kombinatsiyasini ta'minlaydigan tashkilotlar Vtga muvofiq ruxsatnomaga ega bo'lishi kerak.

Wtt 2018 ostida qo'shimcha xizmatlar biroz o'zgartirildi. Endi u quyidagi faoliyatga tegishli:

  • yuridik maslahat berish yoki yordam berish, qabul qilish faoliyatini amalga oshirish bundan mustasno;
  • soliq deklaratsiyalari va tegishli xizmatlarga g'amxo'rlik qilish;
  • yillik hisobotlarni tayyorlash, baholash yoki tekshirish yoki ma'muriyatchilik faoliyati bilan bog'liq faoliyatni amalga oshirish;
  • yuridik shaxs yoki kompaniyaga direktor tayinlash;
  • umumiy ma'muriy buyruq bilan belgilangan boshqa qo'shimcha faoliyat turlari.

Wtt 2018 ostida qo'shimcha xizmatlar eski Wtt ostida qo'shimcha xizmatlardan ko'p narsani ajratib qo'ymasligi aniq. Birinchi band bo'yicha maslahat berish ta'rifi biroz kengaytirildi va soliq bo'yicha maslahat berish ta'rifdan chiqarildi, ammo aks holda deyarli bir xil qo'shimcha xizmatlarga taalluqlidir.

Shunga qaramay, Wtt 2018 eski Wtt bilan taqqoslanganda, domitsil plyusini taqdim etish borasida katta o'zgarishlarni ko'rish mumkin. Wtt 3 b b sub 4-bandining 2018-bandiga binoan ushbu qonun asosida ushbu bo'limda ko'rsatilgan pochta manzili yoki kirish manzilini ko'rsatishga qaratilgan faoliyatni ruxsatisiz amalga oshirish taqiqlanadi. b) ishonchlilik xizmatlarining ta'rifi va shu qismda aytib o'tilgan qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirishda bitta jismoniy shaxs, yuridik shaxs yoki kompaniya foydasiga.[2]

Ushbu taqiq ko'pincha yashash joyini taqdim etish va qo'shimcha xizmatlarni ko'rsatish tufayli yuzaga keldi amalda ajratilgan, bu shuni anglatadiki, ushbu xizmatlar bitta tomon tomonidan amalga oshirilmaydi. Buning o'rniga, masalan, bir tomon qo'shimcha xizmatlarni amalga oshiradi va keyin mijozni boshqa manzil bilan ta'minlaydigan boshqa tomon bilan aloqa o'rnatadi. Qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirish va yashash joyini taqdim etish bir tomon tomonidan amalga oshirilmaganligi sababli, biz eski Wttga muvofiq ishonch xizmati haqida gapirmaymiz. Ushbu xizmatlarni ajratish bilan bir qatorda eski Wtt ga muvofiq ruxsat talab qilinmaydi va shu ruxsatni olish majburiyati bajarilmaydi. Kelajakda ishonch xizmatlarining ushbu bo'linishini oldini olish uchun, taqiq Wtt 3 ning 4-moddasi 2018-bandiga kiritilgan.

3. Ishonchli xizmatlarni ajratishni taqiqlashning amaliy oqibatlari

Eski Wtt-ga binoan, xizmat ko'rsatish provayderlarining yashash joyini taqdim etish va qo'shimcha faoliyatni amalga oshirishni ajratadigan va ushbu xizmatlarni turli tomonlar amalga oshiradigan xizmatlar ishonch xizmatining ta'rifiga kirmaydi. Biroq, Wtt 3 ning 4-moddasi 2018-bandi taqiqlangan holda, shuningdek, ishonch xizmatlarini ajratib turadigan partiyalarga bunday faoliyatni ruxsatisiz amalga oshirish taqiqlanadi. Bu o'z faoliyatini shu tarzda davom ettirishni istagan tomonlardan ruxsat olishni talab qiladi va shuning uchun Gollandiya Milliy banki nazorati ostiga olinadi.

Taqiqlash, xizmat ko'rsatuvchi provayderlar Wtt 2018 ga binoan, yashash joyini taqdim etishga va qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirishga qaratilgan faoliyatni amalga oshirganda ishonchli xizmatni taqdim etishlarini talab qiladi. Shu sababli, xizmat ko'rsatuvchi provayderga qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirish va keyinchalik o'z mijozini Wtt-ga muvofiq ruxsatisiz doimiy yashash joyini taqdim etuvchi boshqa tomon bilan aloqaga chiqarish taqiqlanadi. Bundan tashqari, xizmat ko'rsatuvchi provayder mijozni yashash joyini taqdim etadigan va qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirishi mumkin bo'lgan turli tomonlar bilan aloqani o'rnatgan holda vositachilardan foydalanishga ruxsat berilmaydi.[3] Hatto ushbu vositachi turar joyni o'zi ta'minlamaganida yoki qo'shimcha xizmatlarni ko'rsatmaganida ham shunday bo'ladi.

4. Mijozlarni yashash joyining muayyan provayderlariga yo'naltirish

Amalda, ko'pincha qo'shimcha xizmatlarni amalga oshiradigan va keyinchalik mijozni ma'lum bir turar joy provayderiga yuboradigan tomonlar mavjud. Ushbu tavsiyanoma evaziga doimiy yashash joyini etkazib beruvchisi ko'pincha mijozni yuborgan tomonga komissiya to'laydi. Biroq, Wtt 2018-ga ko'ra, provayderlar Wtt-ning oldini olish uchun o'zlarining xizmatlarini hamkorlik qilishlari va ataylab ajratishlari taqiqlangan. Tashkilot mijozlar uchun qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirganda, ushbu mijozlarni ma'lum yashash joyining provayderlariga yuborishga yo'l qo'yilmaydi. Bu aynan Vttni oldini olishga qaratilgan tomonlar o'rtasida hamkorlik mavjudligini anglatadi. Bundan tashqari, yo'llanmalar uchun komissiya qabul qilinganda, ishonch xizmatlari ajratilgan tomonlar o'rtasida hamkorlik mavjudligi aniq.

Vttdagi tegishli maqola mashg'ulotlarning o'tkazilishi haqida maqsadi pochta manzili yoki tashrif buyurish manzili, shuningdek qo'shimcha xizmatlarni taqdim etish. Tuzatish to'g'risidagi memorandumga tegishli mijozni aloqada bo'lish turli partiyalar bilan. [4] Wtt 2018 yangi qonun, shuning uchun hozirgi paytda ushbu qonunga nisbatan sud qarorlari yo'q. Bundan tashqari, tegishli adabiyotlarda faqat ushbu qonun talab qiladigan o'zgarishlar muhokama qilinadi. Bu shuni anglatadiki, hozirgi paytda qonun amalda amalda qanday ishlashi aniq emas. Natijada, hozirda qaysi harakatlar aniq "yo'naltirilgan" va "aloqaga kirishgan" tushunchalariga to'g'ri kelishini bilmaymiz. Shuning uchun hozirda qaysi harakatlar aynan mana 3-moddaning 4-bandi, W b-bandining taqiqlanishiga to'g'ri kelishini aytish mumkin emas. Biroq, bu siljigan shkala ekanligi aniq. Muayyan yashash joylarini etkazib beruvchilarga murojaat qilish va ushbu yo'llanmalar uchun komissiya olish mijozlarni turar joy provayderi bilan aloqada bo'lish deb hisoblanadi. Yaxshi tajribaga ega bo'lgan aniq manzilni etkazib beruvchilarning tavsiyasi xavf tug'diradi, garchi mijoz printsipial ravishda to'g'ridan-to'g'ri yashash joyini etkazib beruvchiga murojaat qilmasa ham. Biroq, bu holda mijoz murojaat qilishi mumkin bo'lgan aniq manzilni etkazib beruvchisi eslatib o'tilgan. Bu "mijozni turar joy provayderi bilan aloqada qilish" deb qarash ehtimoli katta. Axir, bu holatda mijoz o'zi yashaydigan joyni etkazib beruvchini topish uchun har qanday harakatlarni amalga oshirishi shart emas. Mijozni to'ldirilgan Google qidiruv sahifasiga yo'naltirganda, biz "mijoz bilan aloqa o'rnatish" haqida gaplashamizmi, bu hali ham savol. Buning sababi shundaki, buni amalga oshirishda hech qanday aniq manzil ko'rsatuvchi provayder tavsiya etilmaydi, ammo muassasa mijozga yashash joyi provayderlarining nomlarini taqdim etadi. Qaysi harakatlar aynan man etish doirasiga kirishini aniqlashtirish uchun sud qoidalarida huquqiy qoidalar yanada ishlab chiqilishi kerak.

5. Xulosa

Wtt 2018 qo'shimcha xizmatlarni amalga oshiradigan tomonlar uchun katta oqibatlarga olib kelishi va shu bilan birga o'z mijozlarini turar joyni taqdim etadigan boshqa tomonga yuborishi aniq. Eski Vt sharoitida, bu muassasalar Vttning doirasiga kirmagan va shuning uchun Vtga muvofiq ruxsat talab qilinmagan. Biroq, Wtt 2018 kuchga kirgandan beri, ishonch xizmatlarini ajratish deb ataladigan taqiq mavjud. Bundan buyon yashash joyini taqdim etishga va qo'shimcha xizmatlarni amalga oshirishga qaratilgan faoliyatni amalga oshiradigan muassasalar Vt vakolatiga kiradi va ushbu qonunga muvofiq ruxsat olish kerak. Amalda, qo'shimcha xizmatlarni amalga oshiradigan va keyin o'z mijozlarini doimiy yashash joyidagi provayderga yuboradigan ko'plab tashkilotlar mavjud. Ular murojaat qilgan har bir mijoz uchun, ular turar joyni etkazib beruvchidan komissiya oladi. Biroq, Wtt 2018 kuchga kirgandan beri, xizmat ko'rsatuvchi provayderlar Wtt-ni oldini olish uchun hamkorlik qilishlari va xizmatlarni ataylab ajratishlari taqiqlangan. Shu asosda ish olib boradigan tashkilotlar o'z faoliyatlariga tanqidiy qarashlari kerak. Ushbu tashkilotlarning ikkita varianti bor: ular o'z faoliyatini tartibga soladilar yoki Vtt doirasiga kiradilar va shuning uchun ruxsat olishni talab qiladilar va Gollandiya Markaziy bankining nazorati ostida.

Aloqa

Agar ushbu maqolani o'qib chiqqandan keyin sizda biron bir savol yoki sharh bo'lsa, mr bilan bog'laning. Maksim Xodak, advokat Law & More maxim.hodak@lawandmore.nl yoki janob orqali. Tom Meevis, advokat Law & More tom.meevis@lawandmore.nl orqali qo'ng'iroq qiling yoki +31 (0) 40-3690680 raqamiga qo'ng'iroq qiling.

 

[1] K. Frielink, Nederland shahridagi Toezicht Trustkantoren, Deventer: Wolters Kluver Nederland 2004 yil.

[2] Kamerstukken II 2017/18, 34 910, 7 (Nota van Vijziging).

[3] Kamerstukken II 2017/18, 34 910, 7 (Nota van Vijziging).

[4] Kamerstukken II 2017/18, 34 910, 7 (Nota van Vijziging).

Law & More