1. kirish
20 yil 2015 mayda Evropa Parlamenti Pulni legallashtirishga qarshi To'rtinchi Direktivani qabul qildi. Ushbu Yo'riqnoma asosida har bir a'zo davlat UBO registrini yaratishi shart. Kompaniyaning barcha UBOlari reestrga kiritilishi kerak. UBO har bir jismoniy shaxsni to'g'ridan-to'g'ri yoki bilvosita kompaniyaning 25 foiz ulushini (aktsiyalarini) fond bozorida ro'yxatga olingan kompaniya bo'lmasdan egalik qilish huquqini beradi. Agar UBO (lar) ni tuza olmagan bo'lsa, oxirgi variant kompaniyaning yuqori boshqaruv xodimlaridan jismoniy shaxsni UBO deb hisoblashi mumkin. Gollandiyada UBO-reyestri 26 yil 2017 iyundan oldin kiritilishi kerak. Ro'yxatga olish Gollandiya va Evropadagi ishbilarmonlik muhiti uchun ko'plab oqibatlarga olib keladi, deb taxmin qilishmoqda. Agar kimdir yoqimsiz taajjubga tushishni istamasa, yaqinlashib kelayotgan o'zgarishlarning aniq tasviri zarur bo'ladi. Shuning uchun, ushbu maqola UBO registri tushunchasini uning xususiyatlari va ta'sirini tahlil qilib aniqlashtirishga harakat qiladi.
2. Evropa tushunchasi
Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga qarshi kurash bo'yicha to'rtinchi ko'rsatma evropaliklarning mahsulidir. Ushbu Yo'riqnomaning kiritilishining g'oyasi shundan iboratki, Evropa pul yuvish va terrorizmni moliyalashtiruvchilarga hozirgi kapitalning erkin harakati va jinoiy maqsadlari uchun moliyaviy xizmatlarni taqdim etish erkinligidan foydalanishni oldini olishni istaydi. Shunga ko'ra, katta obro'ga ega bo'lgan shaxslarning barchasini aniqlash istagi. UBO registri maqsadga erishish uchun pulni legallashtirishga qarshi kurash bo'yicha To'rtinchi Direktiv tomonidan kiritilgan o'zgarishlarning faqat bir qismini tashkil etadi.
Yuqorida aytib o'tilganidek, Direktivani 26 yil 2017 iyundan oldin bajarish kerak. UBO registri mavzusida Direktivada aniq asos ko'rsatilgan. Direktiv, a'zo davlatlarni qonunchilik doirasida iloji boricha ko'proq yuridik shaxslarni jalb qilish majburiyatini oladi. Direktivaga ko'ra, har qanday holatda ham uch xil vakolatli organlar UBO ma'lumotlariga kirish huquqiga ega bo'lishi kerak: vakolatli organlar (shu jumladan nazorat qiluvchi organlar) va barcha moliyaviy razvedka bo'linmalari, majburiy vakolatli organlar (shu jumladan moliyaviy institutlar, kredit institutlari, auditorlar, notariuslar, brokerlar) va qimor xizmatlarini etkazib beruvchilar) va qonuniy manfaatlarini namoyish etadigan barcha shaxslar yoki tashkilotlar. Biroq, a'zo davlatlar to'liq davlat ro'yxatidan o'tishni tanlaydilar. "Vakolatli organlar" atamasi keyinchalik Direktivada izohlanmagan. Shu sababli, Evropa Komissiyasi 5 yil 2016 iyuldagi Direktivaga taklif qilingan tuzatishda aniqlik kiritishni so'radi.
Reestrga kiritilishi kerak bo'lgan minimal ma'lumot: to'liq ism, tug'ilgan yil, tug'ilgan yili, fuqaroligi, yashash joyi va UBO tomonidan yuritiladigan iqtisodiy manfaatlarning mohiyati va darajasi. Bundan tashqari, "UBO" atamasining ta'rifi juda keng. Ushbu atama nafaqat to'g'ridan-to'g'ri nazoratni (mulkchilik asosida) 25% yoki undan ko'proqni, balki 25% dan yuqori bo'lgan bilvosita nazoratni ham o'z ichiga olmaydi. Bilvosita boshqarish deganda, mulkka nisbatan boshqarishning boshqa usullari tushuniladi. Ushbu nazorat aktsiyadorlar kelishuvidagi nazorat mezonlariga, kompaniyaga katta ta'sir ko'rsatish qobiliyatiga yoki, masalan, direktorlarni tayinlash qobiliyatiga asoslanishi mumkin.
3. Gollandiyada ro'yxatdan o'tish
Gollandiya UBO reyestri to'g'risidagi qonun hujjatlarini amalga oshirish asoslari asosan vazir Dijsselbloemning 10 yil 2016 fevraldagi xatida bayon etilgan. Ro'yxatga olish talablari bilan qamrab olingan korxonalar bo'yicha, xat shuni ko'rsatadiki, mavjud bo'lgan golland tillarining deyarli hech biri yo'q. sub'ektlar ushlanib qolinmaydi, faqat xususiy mulkdorlar va barcha jamoat tashkilotlari bundan mustasno. Shuningdek, listing kompaniyalari chiqarib tashlangan. Reestrdagi ma'lumotni Evropa darajasida tanlangan tarzda tekshirish huquqiga ega bo'lgan uchta toifadagi shaxslar va hokimiyatlardan farqli o'laroq, Gollandiya davlat ro'yxatiga olishni tanlaydi. Buning sababi cheklangan ro'yxatga olish qiymati, texnik imkoniyatlari va tekshirilishi mumkin bo'lgan nuqsonlarni keltirib chiqaradi. Ro'yxatga olish kitobi omma e'tiboriga havola qilinganligi sababli, to'rtta maxfiylik himoya qilinadi:
3.1. Har bir ma'lumotdan foydalanuvchi ro'yxatdan o'tkaziladi.
3.2. Ma'lumotga kirish bepul berilmaydi.
3.3. Maxsus tayinlangan vakolatlardan tashqari foydalanuvchilar (Niderlandiya banki, Moliya bozori idoralari va moliyaviy nazorat idorasi) va Gollandiya moliyaviy razvedka boshqarmasidan tashqari foydalanuvchilar cheklangan ma'lumotlarga ega bo'lishlari mumkin.
3.4. O'g'irlash, tovlamachilik, zo'ravonlik yoki qo'rqitish xavfi mavjud bo'lgan taqdirda, alohida holatlarda xavfning baholanishi o'tkaziladi, unda zaruratga qarab ma'lum ma'lumotlarga kirish yopilishi yoki yopilishi ko'rib chiqiladi.
Maxsus vakolatli hokimiyat idoralari va AFMdan tashqari foydalanuvchilar faqat quyidagi ma'lumotlarga ega bo'lishlari mumkin: ism, tug'ilgan oy, fuqaroligi, yashash joyi va manfaatdor mulk egasining iqtisodiy manfaati va darajasi. Bu minimal UBO majburiy tekshiruvini o'tkazishi kerak bo'lgan barcha institutlarning hammasi ham ro'yxatdan o'tish uchun zarur bo'lgan barcha ma'lumotlarni olishlari mumkin emasligini anglatadi. Ular o'zlari ushbu ma'lumotlarni to'plashlari va ushbu ma'muriyatda saqlashlari kerak.
Vakolatli organlar va FIU ma'lum bir tergov va nazorat vazifasini bajarishini hisobga olib, ular qo'shimcha ma'lumotlardan foydalanishlari mumkin: (1) kuni, tug'ilgan joyi va mamlakati, (2) manzili, (3) fuqarolarga xizmat ko'rsatish raqami va /. yoki chet el soliq identifikatsiya raqami (STIR), (4) shaxsni tasdiqlovchi hujjatning tabiati, raqami va sanasi va chiqarilgan joyi, yoki shaxsning ushbu maqomga ega ekanligini tasdiqlovchi hujjatning nusxasi va (5) hujjat. UBO va tegishli (iqtisodiy) foizlar miqdori.
Savdo palatasi registrni boshqarishini kutmoqda. Ma'lumotlar reestrga kompaniyalar va yuridik shaxslarning o'zlari tomonidan ma'lumotlarni taqdim etish orqali erishiladi. UBO ushbu ma'lumotlarni topshirishda qatnashishdan bosh tortishga haqli emas. Bundan tashqari, majburiy hokimiyat idoralari, shuningdek, ma'lum ma'noda, ijro funktsiyasini bajaradilar: ular o'zlarining ixtiyorida bo'lgan ma'lumotlardan, reestrdan farqli bo'lgan barcha ma'lumotlarni etkazish uchun javobgar bo'ladilar. Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va moliyaviy-iqtisodiy jinoyatlarning boshqa shakllariga qarshi kurashish bo'yicha vakolatlarga ega bo'lgan hokimiyat idoralari, ularning vazifalari hajmiga qarab, ro'yxatdan o'tishdan farq qiladigan ma'lumotlarni taqdim etish huquqiga ega yoki talab qilinadi. UBO ma'lumotlarini to'g'ri (to'g'ri) taqdim etish bo'yicha majburiyatni ijro etish vazifasi kim tomonidan rasmiy ravishda olib borilishi va jarimalarni kim olish huquqiga ega bo'lishi hozircha noma'lum.
4. Kamchiliklari bo'lmagan tizim?
Qat'iy talablarga qaramay, Amerika Qo'shma Shtatlari qonunchiligi har tomonlama suv o'tkazmaydigan ko'rinadi. UBO registri doirasidan tashqarida bo'lishini ta'minlashning bir qancha usullari mavjud.
4.1. Ishonch raqami
Ishonch raqami orqali operatsiya qilishni tanlash mumkin. Ishonch raqamlari har xil qoidalarga bo'ysunadi. Direktivada ishonchli shaxslar uchun ro'yxatdan o'tish ham talab qilinadi. Ammo bu maxsus ro'yxatga olish kitobi hamma uchun ochiq bo'lmaydi. Shu tarzda, ishonch ortidagi shaxslarning anonimligi ko'proq darajada saqlanib qoladi. Angliya-Amerika ishonch va Kurasao ishonchini ishonch raqamlariga misol qilib keltirish mumkin. Bonaire shuningdek, ishonch bilan taqqoslanadigan raqamni ham biladi: DPF. Bu ishonchdan farqli o'laroq, yuridik shaxsga ega bo'lgan poydevorning o'ziga xos turi. Bu BES qonunchiligi bilan tartibga solinadi.
4.2. O'rindiqni o'tkazish
Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga qarshi kurash bo'yicha to'rtinchi direktivada uning qo'llanilishi to'g'risida quyidagilar eslatib o'tilgan: "... o'z hududlarida tashkil etilgan kompaniyalar va boshqa yuridik shaxslar". Ushbu hukm, a'zo davlatlar hududidan tashqarida tashkil etilgan, lekin keyinchalik o'zlarining joylarini a'zo davlatga o'tkazadigan kompaniyalar qonun hujjatlarida nazarda tutilmaganligini anglatadi. Masalan, Jersi Ltd, BES BV va Amerikan Inc kabi mashhur huquqiy tushunchalar haqida o'ylash mumkin. A DPF ham o'z o'rnini Niderlandiyaga ko'chirish va DPF sifatida faoliyatini davom ettirish to'g'risida qaror qabul qilishi mumkin.
5. Kelgusi o'zgarishlar?
Savol shundan iboratki, Evropa Ittifoqi UBO qonunchiligidan qochish uchun yuqorida aytib o'tilgan imkoniyatlardan foydalanishni xohlamaydimi? Ammo, hozircha ushbu masalada qisqa muddatda o'zgarishlar bo'lishini aniq ko'rsatmalar mavjud emas. Uning taklifida 5-iyul kuni Evropa Komissiyasi Direktivaga bir necha o'zgartirishlar kiritishni talab qildi. Ushbu taklifda yuqorida aytilganlarga o'zgartirishlar kiritilmagan. Bundan tashqari, taklif qilinayotgan o'zgarishlar amalda amalga oshiriladimi yoki yo'qligi hali aniq emas. Shunga qaramay, taklif qilingan o'zgarishlarni va boshqa o'zgarishlar keyinchalik keyingi bosqichda bo'lishi mumkinligini hisobga olish noto'g'ri bo'lmaydi. Hozirda taklif etilayotgan to'rtta asosiy o'zgarishlar quyidagilar:
5.1. Komissiya ro'yxatga olish kitobini to'liq ommaviy qilishni taklif qiladi. Bu degani, qonuniy manfaatlarini namoyish eta oladigan jismoniy shaxslar va tashkilotlar tomonidan ko'rsatmalar kirish joyida to'g'rilanadi. Agar ularning kirishlari avval aytib o'tilgan minimal ma'lumotlar bilan cheklanishi mumkin bo'lsa, endi ro'yxatga olish kitobi ularga to'liq ochib beriladi.
5.2. Komissiya "vakolatli organlar" atamasini quyidagicha belgilashni taklif qiladi: ".. jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga yoki terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish uchun javobgar bo'lgan ushbu davlat organlari, shu jumladan, pul yuvish, tergov yoki boshqa jinoyatlar bo'yicha tergov yoki jinoiy javobgarlikka tortish funktsiyasiga ega bo'lgan soliq organlari va organlari. va terrorizmni moliyalashtirish, jinoiy aktivlarni qidirish va musodara qilish yoki muzlatish va musodara qilish ”.
5.3. Komissiya kengroq shaffoflikni va a'zo davlatlarning barcha milliy registrlarini bir-biriga bog'lash orqali UBOni aniqlashning yaxshiroq imkoniyatini talab qiladi.
5.4. Bundan tashqari, ba'zi hollarda, UBO stavkasini 25% dan 10% gacha tushirishni Komissiya taklif qiladi. Bu passiv moliyaviy bo'lmagan tashkilot bo'lgan yuridik shaxslar uchun shunday bo'ladi. Bular ".. Hech qanday iqtisodiy faoliyatga ega bo'lmagan va faqat foydali mulkdorlarni aktivlardan uzoqlashtirish uchun xizmat qiluvchi vositachilar".
5.5. Komissiya, bajarish muddatlarini 26 yil 2017 iyundan 1 yil 2017 yanvargacha o'zgartirishni taklif qiladi.
Xulosa
Umumiy UBO registrining kiritilishi a'zo davlatlardagi korxonalar uchun katta ahamiyatga ega. To'g'ridan-to'g'ri yoki bilvosita, listing kompaniyasida bo'lmagan kompaniyaning 25% (ulush) ulushiga ega bo'lgan shaxslar, shantaj va odam o'g'irlash xavfini oshirib, shaxsiy hayotida juda ko'p qurbonliklar qilishga majbur bo'ladilar; Gollandiya ushbu xavflarni iloji boricha kamaytirish uchun qo'lidan kelganini qilishini ta'kidlaganiga qaramay. Bundan tashqari, ba'zi holatlarda UBO reestridagi ma'lumotlardan farq qiladigan ma'lumotlarni ko'rish va uzatish bilan bog'liq katta javobgarlik olinadi. UBO registrining kiritilishi, diqqat markaziga a'zo davlatlar tashqarisida tuzilgan va keyinchalik haqiqiy o'rni a'zo davlatga berilishi mumkin bo'lgan huquqiy tashkilotga qaratilishini anglatadi. Kelajakda ushbu tuzilmalar hayotiy variant bo'lib qoladimi yoki yo'qmi aniq emas. Pulni legallashtirish bo'yicha to'rtinchi direktivaga taklif qilinayotgan tuzatishda hozircha hech qanday o'zgarishlar yo'q. Gollandiyada, asosan, milliy registrlarning o'zaro bog'liqligi, 25% talab qilinishi mumkin bo'lgan o'zgarishi va erta amalga oshirish sanasini hisobga olish kerak.