Gollandiyada va Ukrainada jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurash choralari - Rasm

Jinoiy daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurash

Niderlandiyada va Ukrainada jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmga qarshi kurashish choralari

Kirish

Bizning tez raqamlashayotgan jamiyatimizda pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq xatarlar tobora ortmoqda. Tashkilotlar uchun ushbu xavflardan xabardor bo'lish muhimdir. Tashkilotlar muvofiqlik bilan juda aniq bo'lishi kerak. Gollandiyada bu, ayniqsa, Gollandiyaning pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishning oldini olish to'g'risidagi qonunidan kelib chiqadigan majburiyatlarga ega bo'lgan muassasalarga nisbatan qo'llaniladi. Ushbu majburiyatlar pullarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishni aniqlash va unga qarshi kurashish uchun o'rnatilgan. Ushbu qonundan kelib chiqadigan majburiyatlar to'g'risida ko'proq ma'lumot olish uchun biz avvalgi "Gollandiya huquqiy sektorida muvofiqlik" maqolasini ko'rib chiqamiz. Agar moliyaviy institutlar ushbu majburiyatlarni bajarmasa, bu jiddiy oqibatlarga olib kelishi mumkin. Buning isboti Gollandiyaning biznes va sanoat uchun apellyatsiya komissiyasining yaqinda chiqarilgan qarorida ko'rsatilgan (17 yil 2018 yanvar, ECLI: NL: CBB: 2018: 6).

Gollandiyaning biznes va sanoat uchun apellyatsiya komissiyasining qarori

Bu ish jismoniy va yuridik shaxslarga ishonch xizmatlarini ko'rsatuvchi ishonchli kompaniya to'g'risida. Ishonch kompaniyasi o'zining xizmatlarini Ukrainada ko'chmas mulkka ega bo'lgan jismoniy shaxsga (A kishi) taqdim etdi. Ko'chmas mulk 10,000,000 40,000 500,000 AQSh dollariga baholandi. A shaxs yuridik shaxsga (B sub'ekti) ko'chmas mulk portfelining sertifikatlarini bergan. B subyektining aktsiyalari Ukraina millatiga mansub nomzod egasi (shaxs C) tomonidan ushlangan. Shuning uchun, C shaxs ko'chmas mulk portfelining yakuniy foyda oluvchisi edi. Muayyan daqiqada C shaxs o'z aktsiyalarini boshqa shaxsga (D) topshirdi. S shaxs ushbu aktsiyalar evaziga hech narsa olmadi, ular D shaxsiga bepul o'tkazildi. A shaxs ishonchli vakolatli kompaniyaga aktsiyalarni topshirish to'g'risida xabar berdi va ishonchli shaxs D kompaniyasini ko'chmas mulkka yangi yakuniy egasi etib tayinladi. Bir necha oy o'tgach, ishonchli kompaniya Gollandiyaning moliyaviy qidiruv bo'limiga bir nechta bitimlar, shu jumladan ilgari aytib o'tilgan aktsiyalarni o'tkazish to'g'risida xabar berdi. Muammolar paydo bo'lganda shu. Aktsiyalar C shaxsidan D kishiga o'tkazilganligi to'g'risida xabardor bo'lganidan keyin Gollandiya Milliy banki ishonch kompaniyasiga 40,000 XNUMX evro miqdorida jarima soldi. Buning sababi WWftga rioya qilmaslik edi. Gollandiya milliy bankiga ko'ra, ishonchli kompaniya aktsiyalarni topshirish pul yuvish yoki terrorizmni moliyalashtirish bilan bog'liq bo'lishi mumkin deb taxmin qilishi kerak edi, chunki aktsiyalar bepul topshirilgan, ko'chmas mulk portfeli juda katta pulga ega bo'lgan. Shuning uchun, ishonchli kompaniya ushbu operatsiyani Wwft-dan kelib chiqqan o'n to'rt kun ichida xabar qilishi kerak edi. Ushbu qonunbuzarlik odatda XNUMX ming evro miqdorida jarima bilan jazolanadi. Biroq, Gollandiya Milliy banki ushbu jarima miqdori va XNUMX evro miqdorida moderatsiyani amalga oshirdi, chunki huquqbuzarlik darajasi va ishonchli kompaniya tajribasi.

Ishonch shirkati jarimani noqonuniy kiritilgan deb hisoblaganligi sababli ishni sudga yubordi. Ishonch kompaniyasi bu bitim Wwft-da aytilganidek bitim emasligini ta'kidladi, chunki bu bitim A shaxs nomidan tuzilgan bitim emas edi. Ammo Komissiya boshqacha fikrda. A shaxs, B sub'ekti va C shaxs o'rtasidagi shakllanish Ukraina hukumatidan soliq undirilishini oldini olish uchun qurilgan. Ushbu shaxs ushbu qurilishda asosiy rol o'ynagan. Bundan tashqari, ko'chmas mulkning yakuniy manfaatli egasi aktsiyalarni C shaxsidan D shaxsiga o'tkazish orqali o'zgargan, bu A shaxsining holatini o'zgartirgan, chunki A shaxs endi ko'chmas mulkni C shaxsiga emas, balki D kishiga egalik qilgan. A shaxs bitim bilan yaqindan shug'ullangan va shuning uchun bitim A shaxs nomidan amalga oshirilgan, chunki A shaxs ishonchli kompaniya mijozi bo'lganligi sababli, ishonchli kompaniya bu bitim to'g'risida xabar berishi kerak edi. Bundan tashqari, Komissiya aktsiyalarni topshirish odatiy bo'lmagan bitim ekanligini ta'kidladi. Buning sababi shundaki, aktsiyalar bepul topshirilgan, ko'chmas mulkning qiymati esa 10,000,000 AQSh dollarini tashkil etadi. Bundan tashqari, ko'chmas mulkning qiymati C shaxsining boshqa aktivlari bilan bir qatorda ajoyib edi. Nihoyat, ishonch idorasi direktorlaridan biri bu bitim g'alati ekanligini tan oladigan "juda g'ayrioddiy" ekanligini ta'kidladi. Shunday qilib, bitim pullarni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirishda shubha tug'diradi va bu haqda darhol xabar qilinishi kerak. Shuning uchun jarima qonuniy ravishda olindi.

Barcha hukmni ushbu havola orqali olish mumkin.

Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmga qarshi kurashish bo'yicha Ukrainada

Yuqorida keltirilgan holat shuni ko'rsatadiki, Gollandiyaning ishonchli kompaniyasi Ukrainada amalga oshirilgan operatsiyalar uchun jarimaga tortilishi mumkin. Shu sababli Gollandiya qonuni Gollandiya bilan aloqasi mavjud ekan, boshqa mamlakatlarda ishlaydigan tashkilotlarga ham qo'llanilishi mumkin. Gollandiya pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishni aniqlash va unga qarshi kurashish uchun bir qator chora-tadbirlarni amalga oshirdi. Niderlandiyada faoliyat olib borishni istagan Ukraina tashkilotlari yoki Niderlandiyada biznes boshlamoqchi bo'lgan ukrainalik tadbirkorlar uchun Gollandiya qonunlariga rioya qilish qiyin bo'lishi mumkin. Bu qisman Ukrainaning pulni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashning turli xil usullari mavjudligi va Niderlandiya kabi keng ko'lamli tadbirlarni amalga oshirmaganligi bilan bog'liq. Biroq, pulni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurash Ukrainada tobora muhim mavzuga aylandi. Hatto shu qadar dolzarb mavzuga aylanganki, Evropa Kengashi Ukrainada pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish bo'yicha tergovni boshlashga qaror qildi.

2017 yilda Evropa Kengashi Ukrainada pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurash bo'yicha tergov o'tkazdi. Ushbu tekshiruv maxsus tayinlangan qo'mita tomonidan amalga oshirildi, ya'ni pulni legallashtirishga qarshi kurash va Terrorizmni moliyalashtirish bo'yicha ekspertlar qo'mitasi (MONEYVAL). Qo'mita o'z natijalari to'g'risida hisobotni 2017 yil dekabr oyida taqdim etdi. Ushbu hisobotda Ukrainada amalga oshirilayotgan pullarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurash choralari to'g'risida ma'lumotlar keltirilgan. Unda Moliyaviy Harakat Task Force 40 tavsiyalariga muvofiqlik darajasi va Ukrainaning pulni legallashtirishga va terrorizmga qarshi kurashish tizimining samaradorligi tahlil qilinadi. Hisobotda tizimni qanday kuchaytirish bo'yicha tavsiyalar berilgan.

Tekshiruvning asosiy xulosalari

Qo'mita tergovda ilgari surilgan bir nechta asosiy xulosalarni tavsiflab berdi, ular quyida umumlashtirildi:

  • Korruptsiya Ukrainada pul yuvishda katta xavf tug'diradi. Korruptsiya juda ko'p miqdordagi jinoiy faoliyatni keltirib chiqaradi va davlat institutlari va jinoiy adliya tizimining ishiga putur etkazadi. Rasmiylar korruptsiyadan kelib chiqadigan xavflardan xabardor va bu xavflarni kamaytirish choralarini ko'rmoqda. Biroq, huquqni muhofaza qilish idoralari korruptsiya bilan bog'liq pullarni legallashtirishga endigina kirishgan.
  • Ukraina pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish xavfini yaxshi tushunadi. Biroq, ushbu xatarlarni tushunishni chegaralar, notijorat sektor va yuridik shaxslar kabi ba'zi sohalarda kuchaytirish mumkin. Ukraina ijobiy ta'sir ko'rsatadigan ushbu xatarlarni bartaraf etish uchun keng ko'lamli milliy muvofiqlashtirish va siyosat mexanizmlariga ega. Xayoliy tadbirkorlik, soyali iqtisodiyot va naqd puldan foydalanish masalalarini hal qilish kerak, chunki ular pullarni yuvishda katta xavf tug'diradi.
  • Ukraina Moliyaviy razvedka bo'limi (UFIU) yuqori darajadagi moliyaviy razvedka ishlab chiqaradi. Bu muntazam ravishda tekshiruvlarni boshlaydi. Huquqni muhofaza qilish idoralari ham UFIUdan tergov harakatlarini qo'llab-quvvatlash uchun ma'lumot olishadi. Ammo UFIUning IT tizimi eskirmoqda va xodimlar darajasi katta ish yukiga dosh berolmayapti. Shunga qaramay, Ukraina hisobotning sifatini yanada oshirish choralarini ko'rdi.
  • Ukrainada pul yuvish hali ham boshqa jinoiy faoliyatning kengayishi sifatida ko'rilmoqda. Pul yuvish faqat asosiy jinoyati uchun sudlanganidan keyin sudga berilishi mumkin deb taxmin qilingan. Pul yuvish uchun chiqarilgan jazolar asosiy jinoyatlar uchun ham kamroq. Yaqinda Ukraina rasmiylari ma'lum mablag'larni musodara qilish choralarini ko'rishni boshladilar. Biroq, bu choralar izchil qo'llanilmayotgan ko'rinadi.
  • 2014 yildan boshlab Ukraina xalqaro terrorizmning oqibatlariga e'tiborni qaratdi. Bunga asosan Islomiy Davlat (IS) tahdidi sabab bo'lgan. Moliyaviy tergovlar terrorizm bilan bog'liq barcha tergovlarga parallel ravishda olib boriladi. Samarali tizimning jihatlari namoyish etilayotganiga qaramay, qonunchilik bazasi hanuz xalqaro standartlarga to'liq javob bermaydi.
  • Ukraina Milliy banki (O'MB) tavakkalchiliklarni yaxshi tushunadi va banklarni nazorat qilishda tavakkalchilikka asoslangan yondashuvni qo'llaydi. Shaffoflikni ta'minlash va jinoyatchilarni banklar nazorati ostidan chiqarish uchun ko'p ishlar qilindi. O'zmilliybank banklarga nisbatan keng qamrovli sanktsiyalarni qo'lladi. Natijada profilaktika choralari samarali qo'llanildi. Biroq, boshqa hokimiyatlar o'z funktsiyalarini bajarish va profilaktika choralarini qo'llashda sezilarli yaxshilanishni talab qiladi.
  • Ukrainadagi xususiy sektorning aksariyati o'z mijozining foydali egasini tekshirish uchun Yagona davlat reyestriga tayanadi. Shu bilan birga, ro'yxatga oluvchi yuridik shaxslar tomonidan unga berilgan ma'lumotlarning aniq yoki dolzarbligini ta'minlamaydi. Bu muhim masala deb hisoblanadi.
  • Ukraina odatda o'zaro huquqiy yordam ko'rsatishda va so'rashda faol bo'lib kelmoqda. Shu bilan birga, naqd pul qo'yish kabi muammolar o'zaro huquqiy yordamning samaradorligiga ta'sir qiladi. Ukrainaning yordam berish qobiliyatiga yuridik shaxslarning cheklangan shaffofligi ham salbiy ta'sir ko'rsatmoqda.

Hisobotning xulosalari

Hisobotga asoslanib, Ukraina katta miqdordagi pullarni yuvish bilan bog'liq xavf-xatarlarga duch kelmoqda degan xulosaga kelish mumkin. Korruptsiya va noqonuniy iqtisodiy faoliyat pul yuvish bilan bog'liq asosiy tahdiddir. Ukrainada naqd pul aylanishi yuqori va Ukrainadagi soya iqtisodiyotini oshiradi. Ushbu soya iqtisodiyoti mamlakat moliya tizimi va iqtisodiy xavfsizligiga jiddiy tahdid soladi. Terrorizmni moliyalashtirish xavfiga kelsak, Ukraina Suriyadagi IShID jangchilariga qo'shilishni istaganlar uchun tranzit mamlakat sifatida ishlatiladi. Notijorat sektor terrorizmni moliyalashtirishga zaifdir. Ushbu sektor mablag'larni terrorchilar va terrorchilik tashkilotlariga yo'naltirish uchun noto'g'ri ishlatilgan.

Biroq, Ukraina pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish uchun choralar ko'rdi. Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga qarshi kurashish / terrorizmni moliyalashtirishga qarshi yangi qonun 2014 yilda qabul qilingan. Ushbu qonun xokimiyat organlaridan xavflarni aniqlash maqsadida xavflarni aniqlashni talab qiladi va ushbu xavflarning oldini olish yoki kamaytirish choralarini belgilaydi. Jinoyat-protsessual kodeksi va Jinoyat kodeksiga ham tuzatishlar kiritildi. Bundan tashqari, Ukraina ma'murlari xavflarni chuqur tushunishadi va pullarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashda ichki muvofiqlashtirishda samarali.

Ukraina allaqachon pullarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashishda katta qadamlarni qo'ygan. Hali ham yaxshilanish uchun joy bor. Ba'zi kamchiliklar va noaniqliklar Ukrainaning texnik muvofiqlik tizimida qolmoqda. Ushbu tuzilmani xalqaro standartlarga muvofiqlashtirish kerak. Bundan tashqari, pul yuvish faqat asosiy jinoiy faoliyatning davomi sifatida emas, balki alohida jinoyat sifatida ham ko'rib chiqilishi kerak. Bu ko'proq jinoiy javobgarlik va sudlanishga olib keladi. Moliyaviy tekshiruvlar muntazam ravishda olib borilib, pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish tahlikalari tahlil qilinishi va yozma bayoni kuchaytirilishi kerak. Ushbu harakatlar Ukraina uchun pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish bo'yicha ustuvor harakatlar deb hisoblanadi.

Hisobotni ushbu havola orqali olish mumkin.

Xulosa

Pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirish jamiyatimiz uchun katta xavf tug'diradi. Shuning uchun ushbu mavzular butun dunyo bo'ylab ko'rib chiqiladi. Gollandiya pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishni aniqlash va unga qarshi kurashish uchun allaqachon bir qator chora-tadbirlarni amalga oshirgan. Ushbu chora-tadbirlar nafaqat Gollandiya tashkilotlari uchun ahamiyatga ega, balki transchegaraviy operatsiyalarni amalga oshiradigan kompaniyalarga ham tegishli bo'lishi mumkin. Wft yuqorida aytib o'tilgan sud qarorida ko'rsatilgandek Gollandiya bilan aloqa mavjud bo'lganda qo'llaniladi. Vt vakolatiga kiradigan muassasalar uchun Gollandiya qonunlariga rioya qilish uchun ularning mijozlari kimligini bilish muhimdir. Ushbu majburiyat Ukraina sub'ektlariga ham tegishli bo'lishi mumkin. Bu qiyin bo'lishi mumkin, chunki Ukraina Niderlandiyada bo'lgani kabi pulni legallashtirishga va terrorizmga qarshi kurash bo'yicha keng ko'lamli tadbirlarni amalga oshirmagan.

Biroq, MONEYVAL hisobotida Ukraina jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi choralar ko'rayotgani ko'rsatilgan. Ukraina jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirish xatarlari to'g'risida keng tushunchaga ega, bu muhim qadamdir. Shunga qaramay, qonunchilik bazasida hal qilinishi kerak bo'lgan ba'zi kamchiliklar va noaniqliklar mavjud. Naqd pullarning Ukrainada keng qo'llanilishi va unga hamroh bo'lgan katta soyali iqtisodiyot Ukraina jamiyati uchun eng katta xavfni keltirib chiqarmoqda. Ukraina, albatta, jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish siyosatida ilgarilashni qayd etdi, ammo hali ham yaxshilanishi kerak. Niderlandiya va Ukrainaning huquqiy doiralari asta-sekin bir-biriga yaqinlashib boradi, bu esa oxir-oqibat Gollandiya va Ukraina partiyalarining hamkorligini osonlashtiradi. Shu vaqtgacha pul yuvish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi choralarga rioya qilish uchun bunday partiyalar Gollandiya va Ukrainaning qonuniy asoslari va haqiqatlari to'g'risida xabardor bo'lishlari muhimdir.

Law & More